Canal, que es el setè any consecutiu que treballa al MWC, reconeix que tenir un client com GSMA suposa una gran responsabilitat “perquè saben del que parlen i que volen” i perquè si en un congrés com el MWC falla la connexió, els expositors “poden perdre molts diners”. Malgrat la pressió, assegura que treballar al MWC “és un honor” perquè s’aprenen moltes coses que “no es veuen enlloc més”.
On també es viurà una activitat frenètica durant la celebració del MWC és a les cuines de Gastrofira, el càtering de Fira de Barcelona, que estarà operatiu les 24 hores del dia en tres torns. El seu director d’operacions, Eduard Àvila, reconeix que un any més s’enfronten a un repte “bestial” per les magnituds del certamen. I és que en quatre dies està previst que es serveixin al voltant de 175.000 menús (60 tones d’aliments) i 450.000 litres de begudes. En total hi treballaran gairebé 3.000 persones entre cuiners, cambrers, i personal de logística per abastir els 70 punts de gastronomia repartits pel recinte firal.
Àvila assegura que una de les principals dificultats a la que s’enfronten és que les companyies presents al MWC reclamen uns serveis molt personalitzats per diferenciar-se de la competència i que això suposa un altre repte. “El MWC és el millor aparador i a nosaltres ens toca customitzar les ofertes perquè sorprenguin”, puntualitza.
Un dels col·lectius amb més presència al MWC és el dels hostes i hostesses. Ana Crespí, de l’empresa Tais, explica que la seva tasca principal és “fer agradable i fàcil l’estada dels congressistes” orientant-los quan arriben o solucionant els problemes que puguin tenir amb les acreditacions, per exemple. Explica que el perfil més buscat és el de noies educades i amb molt bon nivell d’anglès.
Crespí destaca que el MWC és el congrés que millor paga i que “tot i ser molt exigent” obre moltes portes laborals. “Quan diues que has treballat al MWC demostres que domines molts àmbits com a hostessa de congressos i això està molt valorat”, afegeix.