Desinfecten la zona del Port de Barcelona que acull controls de mercaderies

0
49
Un efectiu de la UME neteja la zona de mercaderies del Port de Barcelona. Imatge del 20 de març de 2020. ACN

Una quarantena d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències ha començat a netejar a les quatre de la tarda d’aquest divendres l’Àrea PIF (Punt d’Inspecció en Frontera) del Port de Barcelona. La meitat dels efectius que aquest dijous van arribar a l’Aeroport del Prat s’ha traslladat al Port per dur a terme la segona actuació de les forces armades espanyoles a Catalunya en el marc de l’operació ‘Balmis’. Coberts amb vestits protectors i mascaretes, han llençat un producte desinfectant a través d’un ruixador a diferents racons d’una àrea on s’examinen mercaderies destinades al consum humà (alimentació, medicaments, etc.) i s’inspecciona la qualitat i la documentació dels productes d’importació i exportació.
L’Àrea PIF acull els controls sanitaris i no sanitaris de les mercaderies en frontera, serveis adscrits a Sanitat Exterior, Animal i Vegetal, Duana i SOIVRE (Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions). Una quarantena d’efectius han llençat una solució de lleixiu concentrada, anomenada hipoclorit sòdic, al terra, portes, i recepció d’aquesta zona del Port destinada a acollir mercaderies.

Els militars s’han reunit a les nou del matí amb l’Autoritat Portuària de Barcelona (APB) per decidir com distribuir els 83 efectius del Prat al Port. La UME netejarà aquest dissabte la Terminal 2 de l’Aeroport del Prat.

L’exèrcit té desplegats 2.622 efectius a 52 ciutats de l’Estat. El batalló que actua a Catalunya, procedent del quarter de Saragossa, ha estat prèviament a Saragossa, Terol i Miranda d’Ebre. També han anat a Guipúscoa instruint personal de l’exèrcit de terra.

La Unitat Militar d’Emergències destinada a Catalunya serà l’encarregada també d’habilitar els 150 primers llits a Fira de Barcelona, qui ha pactat aquest divendres amb l’Ajuntament de Barcelona cedir el pavelló número 7 Victòria Eugènia per acollir col·lectius vulnerables.