Pacients i personal sanitari d’hotels medicalitzats reben roses i llibres dedicats

La iniciativa supera les expectatives i aconsegueix 1700 llibres per 350 pacients

Amb mascareta, guans i bata, però amb un llibre i una rosa, la Beth i l’Anna expliquen que per elles aquest Sant Jordi és “molt especial”. Atendre els pacients de covid-19 en un hotel medicalitzat ha estat la seva primera feina mèdica després d’acabar la carrera. El matí de la Diada pensaven amb els seus pacients. “De moment només els hem dedicat un ‘bon sant jordi’ per telèfon, no els hem avisat de res que rebran un llibre i una rosa perquè sigui sorpresa”, explicaven. La iniciativa que demanava llibres amb dedicatòries anònimes pels pacients i el personal mèdic ha superat les expectatives aconseguint 1700 llibres per 350 pacients de tres hotels medicalitzats, segons ha indicat Jordi Batista de Catalonia Hotels.
El personal mèdic estava més preocupat pels pacients. L’Anna ha dit que el que li preocupa és que “puguin tenir un Sant Jordi especial, perquè tinguin llibres, puguin llegir a les habitacions, ja que estan aïllats i aïllades”. “No ens esperàvem tot aquest ‘tinglado’ i ens fa molta il·lusió que reconeguin el nostre esforç”, ha reblat.

La Beth ha afegit que encara no havien lliurat els llibres i les roses als pacients. “De moment només hem dedicat un ‘bon sant jordi’ per telèfon, no els hem avisat de res que rebran un llibre ni res perquè fos sorpresa”.

Això sí, l’Anna diu que ja els ha arribat que una pacient de la seva planta els ha fet un cartell per desitjar-los una bona Diada. “També hem escrit un full signant tots per donar-lo a tothom perquè moltes vegades no ens veuen però tots tenim cura de totes les pacients”, ha dit.

Missatges d’ànim

“Els col·laboradors han escollit un llibre de les seves biblioteques personals que han dedicat als pacients perquè un dia com avui que els seus familiars no poden venir ni sortir a comprar els llibres, passin les hores de descans i recuperació de la millor forma possible”, ha explicat Batista. Els textos que ha pogut veure són “missatges d’ànim i que entre tots ens en sortirem”, ha indicat.

Les persones que han participat a l’acció han lliurat un llibre amb una dedicatòria als organitzadors a través d’una xarxa de voluntaris logístics. El personal mèdic ha rebut llibres i roses donats per entitats col·laboradores.

Durant la setmana de Sant Jordi la cadena hotelera entregarà 600 llibres al Catalonia Plaza que té personal mèdic de l’Hospital Clínic, 600 llibres al Barcelona Fira vingulat a l’Hospital Universitari Bellvidge i 500 al Catalonia Verdi de Sabadell relacionat amb l’Hospital Parc Taulí.

Aquests hotels també fa dies que projecten missatges de suport en forma de fotos, vídeos i dibuixos a les pantalles de les seves instal·lacions que la ciutadania està enviant per correu electrònic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sant Jordi inhòspit a Tortosa amb carrers buits i la pluja entristint una Diada inusual

Notícia següent

La construcció, el comerç i el turisme no es recuperaran fins al 2022

Notícies relacionades