Com a conseqüència, l’estudi apunta que es produiran canvis notables en el consum. De fet, la meitat dels enquestats afirma que reduirà la seva vida social, limitant la seva assistència a actes i les relacions amb els cercles més propers. Segons el soci responsable d’EY-Parthenon, David Samu, “la meitat dels entrevistats han reduït, posposat o suprimit despeses innecessàries”. “Ens trobem davant un canvi estructural en el model de consum i preveiem que la recuperació de certs costums serà lenta i gradual”, afegeix.
Acceptació general de les mesures de prevenció
Una àmplia majora dels enquestats (90%) accepta l’ús de la mascareta i la limitació de l’aforament en espais comercial per evitar la propagació del coronavirus. En la mateixa línia, un 79% donaria suport a la implantació d’un passaport immunològic i un 71% estaria a favor de l’ús d’aplicacions de geolocalització.
L’estudi elaborat per EY s’ha realitzat a través d’una mostra representativa de 2.106 persones majors d’edat entre el 15 d’abril i el 17 d’abril.