L’oficina d’objectes perduts de Barcelona incorpora millores per fer-la més eficient

S'aconsegueixen tornar entre un 25% i un 30% dels objectes perduts als propietaris

L’Ajuntament de Barcelona està implantant un conjunt de millores a l’Oficina Municipal de Troballes (l’oficina d’objectes perduts) de la ciutat per oferir un servei més eficient a la ciutadania: ha estrenat local i s’ha traslladat a una nova ubicació al carrer Ciutat, a l’edifici de la Casa de la Ciutat del consistori.

A més, s’estan incorporant nous processos de gestió per millorar l’eficiència, i s’ha contractat una nova empresa amb un equip de quatre persones que donarà suport en la gestió dels objectes recuperats, ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest diumenge en un comunicat.

Aquesta contractació permetrà gestionar un volum més gran d’objectes i ampliar-ne l’admissió, així com prioritzar l’atenció presencial a la ciutadania i incorporar la figura del transportista –responsable de la recollida, el trasllat i el lliurament dels objectes–.

La nova empresa, Fundació Tallers de Catalunya, genera oportunitats socials i laborals per a persones amb discapacitat d’especial dificultat, i aporta els suports adequats per desenvolupar el projecte de vida.

L’oficina custodia els objectes trobats a la via pública de la ciutat, metro i busos de TMB, taxis, bústies de correus, i documentació de persones residents a Barcelona perduda en altres localitats.

MERCÈ VENTURA

La directora del servei de l’oficina d’objectes perduts de Barcelona, Mercè Ventura, ha explicat que la intenció de les millores que incorpora el servei és “tornar els objectes al més aviat possible al ciutadà de Barcelona”: entre un 25% i un 30% d’aquests es tornen al propietari, ha informat.

També ha indicat que quan l’oficina rep un objecte, es registra i es contacta amb el seu propietari: si aquest no el recull en sis mesos, pot passar a ser propietat de la persona que se l’ha trobat.