“Satisfets, però prudents”
El Col·lectiu Ronda apunta que els treballadors de les sis subcontractes de Nissan fan “tasques essencials” a la planta de la Zona Franca com el manteniment dels serveis informàtics de control de processos, la prevenció i extinció d’incendis, el subministrament de peces a les cadenes de muntatge o la posada en marxa i manteniment de la maquinària. “Estem satisfets per la voluntat de parlar de les empreses, però hem de seguir sent prudents”, ha afirmat l’advocat. “Esperem que hi hagi una veritable vocació de trobar solucions i no respongui a una estratègia per demorar un conflicte que pot fer inviable el manteniment de l’activitat ordinària de Nissan”, ha reflexionat en veu alta Pérez.
“La petició de les plantilles es limita a que se’ls tingui presents a l’hora de cobrir les necessitats de servei que pugui haver-hi en el futur i sortir amb condicions dignes si no poden seguir treballant”, ha recordat l’advocat del Col·lectiu Ronda. “No demanen res que no s’hagi garantit a moltes de les persones amb les quals han treballat diàriament durant molts anys, tant contractades per Nissan com per altres subcontractes”, ha afirmat Pérez. “I és que des de l’anunci del tancament de Nissan, el personal subcontractat ha estat objecte d’un oblit que només s’explica des del menysteniment”, ha lamentat l’advocat del Col·lectiu Ronda, que carrega contra les ‘facilitats’ i el ‘reduït cost’ que atorga el marc legal per extingir els seus llocs de treball.
“La situació viscuda a Nissan evidencia les febleses i l’enorme desprotecció pels treballadors que suposa el model empresarial de subcontractació massiva de la pròpia activitat”, ha sentenciat Pérez. “Això sí, les plantilles de les subcontractes que operen a Nissan estan oferint una lliçó de dignitat i força, aconseguint trencar el silenci i una invisibilitat que semblaven inevitables”, ha conclòs l’advocat del Col·lectiu Ronda.