Diumenge, 18 de maig de 2025
És notícia

L’Automobile Barcelona tanca la 43a edició amb 350.000 visitants

Avatar photo
La fira es converteix en revulsiu de vendes pel sector: “No hi ha salons a Europa i Espanya amb tants visitants”

L’Automobile Barcelona confirma les previsions i tanca la 43a edició amb un 10% més d’assistents amb 350.000 visitants, que han pogut provar models d’una trentena de marques, amb especial protagonisme del vehicle electrificat i les firmes xineses. “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha dit el president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle als mitjans. Lacalle ha destacat que la fira s’ha convertit amb un revulsiu de vendes de vehicles i ha contribuït a rejovenir el parc automobilístic, que té 14,5 anys de mitjana. La cita biennal es prepara ara per celebrar la 44a edició coincidint amb les obres de remodelació del recinte de la Fira de Montjuïc.

Lacalle no ha volgut confirmar si la fira se celebrarà en una altra ubicació. “D’aquí a dos anys caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil”, ha dit el president de l’Automobile, que aquest mateix saló acaba el mandat. Lacalle ha reivindicat el paper d’un saló que està a l’alça mentre que grans certàmens europeus com els de Ginebra han tancat en els últims anys.  “Mentre alguns tanquen salons, nosaltres obrim”, ha subratllat.

El certamen ha inclòs la presentació d’una dotzena de primícies, amb una novetat a nivell mundial i una altra novetat a escala europea: l’Ebro S400 i l’MG S5. El llistat de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, El Renault 4, El Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l’Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.

Lacalle ha remarcat que les marques que han optat per no venir “s’han equivocat” perquè els que sí que han apostat pel saló han fet “moltes vendes”.  “Qui no hi és no existeix i el que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat. (El saló ) ha servit també perquè marques menys conegudes, com les xineses, han tingut un èxit espectacular”, ha dit. Precisament, les firmes del gegant asiàtic com ara BYD, Lynk&Co, Omoda, MG o Xpeng, han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total.

El saló amb 106 anys ha omplert els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ha ocupat completament Seat-Cupra, que celebra el 75è aniversari de la marca. Els visitants han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de ‘Test drive’ i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc.

“Ha estat espectacular la quantitat de ciutadans i ciutadanes que han provat els vehicles al saló de l’automòbil. És una bona idea omplir aquesta avinguda de cotxes i de boxes per provar”, ha afegit. Lacalle, que ha destacat que “és molt difícil” trobar un espai com el saló de l’automòbil que concentra “tota l’oferta” i pots provar lliurement els vehicles.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Ferit crític un home en ser apunyalat a La Pineda

Notícia següent
eurovision 2025

RTVE demana una auditoria per aclarir el televot a Eurovisió

Notícies relacionades