A banda, entre els tràmits rellevants que es poden gestionar amb sistemes d’identificació més senzills hi ha altes i canvis de domicili al padró o volants i certificats d’empadronament, per exemple.
La transformació s’ha vist accelerada per la covid, que limita l’atenció presencial a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC), ja que des de la reobertura a finals de maig atenen amb cita prèvia i aforament reduït.
Per això, amb l’objectiu de reduir els desplaçaments i la presencialitat i alhora oferir una atenció més eficient es vol potenciar la tramitació en línia, que en els darrers mesos s’ha disparat.
En concret, des de la represa dels terminis administratius a finals de maig s’han fet un total de
1,2 milions de tràmits. D’aquests, un 50% s’han fet a través d’Internet mentre que un 25% s’han fet a través del 010 i el 25% restant s’han fet presencialment.
En comparació al mateix període de 2019, el volum de tràmits fets per Internet suposa un augment de l’11% i en l’atenció telefònica un increment del 16%. Per contra, el nombre d’atencions presencials ha baixat en els darrers mesos un 39%.
Crida a “descongestionar”
Davant d’aquest nou context marcat pel coronavirus, Bonet ha fet una crida a la ciutadania perquè faci ús dels canals virtuals abans de recórrer a altres vies. “És el més senzill”, ha destacat recordant que es poden tramitar des de subvencions fins al pagament d’impostos.
“Podem descongestionar serveis i fer més fàcil els tràmits a la ciutadania”, ha conclòs la tercera tinenta d’alcaldia.
Nova ‘app’ mòbil
En la mateixa línia de potenciar l’administració electrònica, l’Ajuntament de Barcelona ha creat una nova aplicació mòbil, ‘Barcelona a la Butxaca’, que permet fer diversos tràmits i accedir a informació sobre serveis municipals, entre altres.
Bàsicament, la nova aplicació agrupa en un únic canal digital serveis que, fins ara, estaven desagregats en diferents ‘apps’.