L’Ajuntament de Barcelona habilita nous tràmits en línia per reduir l’atenció ciutadana presencial

Des de la pandèmia s'han simplificat 107 tràmits virtuals i s'han afegit a la llista 25 que només es feien físicament

L’Ajuntament de Barcelona accelera la transformació de l’atenció ciutadana arran de la covid per reduir tan com sigui possible la presencialitat. Des de l’inici de la pandèmia el consistori ha creat 25 nous tràmits telemàtics que abans només es podien fer presencialment, xifra que arribarà als 35 a finals d’any. A més, també s’han simplificat un centenar de tràmits en línia ja existents i se n’hi sumaran 19 més abans de desembre. A finals d’any prop de 300 tràmits, gairebé el 50% del total que es poden fer, estaran habilitats digitalment. La tercera tinenta d’alcaldia de Transició Digital, Laia Bonet, ha destacat que es tracta d’un procés d’adaptació “molt important” i confia que la llista de gestions que es puguin fer per internet creixi.

Entre els nous tràmits que poden fer-se ja en línia hi ha per exemple l’autorització per ampliar les terrasses dels bars i restaurants a causa de la covid, les subvencions a treballadors autònoms, prestacions pel pagament del lloguer per a persones beneficiàries de prestacions d’urgència o gestionar el servei de teleassistència.

A banda, entre els tràmits rellevants que es poden gestionar amb sistemes d’identificació més senzills hi ha altes i canvis de domicili al padró o volants i certificats d’empadronament, per exemple.

La transformació s’ha vist accelerada per la covid, que limita l’atenció presencial a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC), ja que des de la reobertura a finals de maig atenen amb cita prèvia i aforament reduït.

Per això, amb l’objectiu de reduir els desplaçaments i la presencialitat i alhora oferir una atenció més eficient es vol potenciar la tramitació en línia, que en els darrers mesos s’ha disparat.

En concret, des de la represa dels terminis administratius a finals de maig s’han fet un total de
1,2 milions de tràmits. D’aquests, un 50% s’han fet a través d’Internet mentre que un 25% s’han fet a través del 010 i el 25% restant s’han fet presencialment.

En comparació al mateix període de 2019, el volum de tràmits fets per Internet suposa un augment de l’11% i en l’atenció telefònica un increment del 16%. Per contra, el nombre d’atencions presencials ha baixat en els darrers mesos un 39%.

Crida a “descongestionar”

Davant d’aquest nou context marcat pel coronavirus, Bonet ha fet una crida a la ciutadania perquè faci ús dels canals virtuals abans de recórrer a altres vies. “És el més senzill”, ha destacat recordant que es poden tramitar des de subvencions fins al pagament d’impostos.

“Podem descongestionar serveis i fer més fàcil els tràmits a la ciutadania”, ha conclòs la tercera tinenta d’alcaldia.

Nova ‘app’ mòbil

En la mateixa línia de potenciar l’administració electrònica, l’Ajuntament de Barcelona ha creat una nova aplicació mòbil, ‘Barcelona a la Butxaca’, que permet fer diversos tràmits i accedir a informació sobre serveis municipals, entre altres.

Bàsicament, la nova aplicació agrupa en un únic canal digital serveis que, fins ara, estaven desagregats en diferents ‘apps’.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El servei d’ocupació ofereix un curs de “coaching” i tallers de recerca de feina

Notícia següent

Olot congelarà els impostos i taxes per al 2021 per la crisi de la Covid-19

Notícies relacionades