La fira Mercat de Mercats de Barcelona rep més de 40.000 visitants després de dos anys d’aturada

Després d'una dècada a Ciutat Vella, Glòries s'ha convertit en el nou escenari de la trobada alimentària

La nova fira Mercat de Mercats de Barcelona ha vist passar més de 40.000 persones per les seves paradetes, entre aquest divendres i diumenge passat. Les xifres, aportades per l’Ajuntament de Barcelona, expliquen l’acollida que ha tingut la represa de l’esdeveniment pel comerç de proximitat després de dos anys d’aturada. Segons remarca el consistori, el retorn de la fira gastronòmica ha estat marcat per “una especial importància a la sostenibilitat”. L’altra gran novetat ha estat el canvi d’ubicació. Després d’una dècada a Ciutat Vella, la festa dels mercats barcelonins ha canviat la plaça de la Catedral per la plaça de les Glòries Catalanes, a tocar del Disseny Hub.

La cita anual Mercat de Mercats, que el 2019 es va suspendre per les protestes contra la sentència del procés i l’any 2020, pel coronavirus, ha suposat la reaparició d’un gran aparador de la gastronomia de proximitat. L’Ajuntament remarca que l’oferta habitual de tota mena de fruites, verdures, pesca salada, olives i carn s’ha vist acompanyada per “la responsabilitat mediambiental del sector”.

Aquesta intenció ha quedat palesa a les 27 activitats que s’han celebrat a l’Aula del Mercat i a l’espai infantil, on s’han programat ponències, exhibicions i tasts. A més, l’edició d’aquest 2021 també ha comptat amb mercats no alimentaris de Barcelona, com els Encants de Sant Antni, els Encants-Fira de Bellcaire i el Mercat de la Flor.

Durant el cap de setmana, els organitzadors han presentat també una campanya anomenada ‘Love Your Local Market – Estima el teu Mercat’, que preveu “unir esforços” amb les Nacions Unides. El consistori subratlla que l’Any Internacional de les Fruites i Hortalisses de l’ONU potencia la ingesta de fruites i verdures per a la transformació dels patrons d’alimentació mundials i que aquesta proposta lliga amb el tarannà de la campanya barcelonina pel producte sa i de proximitat.