La campanya “Barcelona x tu. Tu x Barcelona” anima a recuperar l’activitat al centre de la ciutat

La campanya comença avui i s’allargarà fins a finals de juliol

La campanya “Barcelona x tu. Tu x Barcelona” es posa en marxa avui per animar els barcelonins i barcelonines a recuperar el centre de la ciutat després d’un any especialment difícil, singularment en aquests barris. A través d’il·lustracions, missatges, la darrera tecnologia de realitat augmentada, i una joc estil ginkana amb el qual la ciutadania interactuarà amb les il·lustracions pels carrers del centre, la campanya fa una crida a tornar al centre de la ciutat i a gaudir-lo. La campanya comença el 12 de juny i s’allargarà fins a finals de juliol, amb grans lones a Via Laietana, una vintena de torretes distribuïdes en punts neuràlgics del centre de la ciutat, i una intensa presència a les xarxes socials, que combina el format offline i la connectivitat digital dels mateixos usuaris, els principals protagonistes.

“Barcelona x Tu. Tu x Barcelona” s’ha posat en marxa gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i Turisme de Barcelona amb el suport de les diferents entitats representatives del sector comercial, i una especial implicació de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat.

La iniciativa proposa jugar i divertir-se amb les il·lustracions i els codis QR que contenen, amb una tecnologia audiovisual única que permet gaudir d’una experiència de realitat augmentada mitjançant un filtre d’Instagram. La campanya repta al visitant a trobar les diferents il·lustracions i QR pel centre de la ciutat i descobrir què s’hi amaga al darrera. En definitiva, una proposta diferent amb la qual el centre de Barcelona vol tornar a connectar amb la ciutadania de la regió metropolitana i reivindicar-se més enllà com un pol d’innovació i d’atracció social, econòmica i cultural, com una àrea urbana creativa, tecnològica, moderna, amb alta qualitat de vida, innovadora, i que manté la seva identitat i els seus valors.

Els barris del centre sempre han estat el punt neuràlgic d’aquesta Barcelona, el lloc de trobada, l’indret més dinàmic, el que més encurioseix i atreu a la resta del món. L’espai que més vibra amb la gent i on més gent es reuneix. Un lloc en constant ebullició. “Barcelona x tu. Tu x Barcelona” apel·la al record que tothom tenim d’aquests moments i a la il·lusió per retrobar aquests espais, a la voluntat de donar suport a aquests barris perquè reneixin, aquesta vegada, a partir de les vivències i de la presència dels barcelonins i barcelonines.

Il·lustracions de DAQ Studio i darrera tecnologia

La campanya es basa en les il·lustracions de l’estudi DAQ, encapçalat per David Acevedo, a través de diferents cartells exposats pels carrers del centre, creant una campanya transmèdia entre el format offline i la connectivitat digital dels mateixos usuaris, els i les principals protagonistes. L’estudi DAQ, especialitzat en il·lustracions i direcció d’art, és un dels estudis catalans que té més projecció internacional en la creació de contingut visual que converteix les idees en històries. Les peces estan marcades pel gust per la geometria, les formes volumètriques i els colors contrastats jugant amb volums i formes que insinuen il·lusions i evoquen el surrealisme.

Es tracta d’una campanya sense antecedents en el nostre país, que combina la part tradicional i el transmèdia digital i que és totalment novedosa en comunicació exterior. Amb la darrera tecnologia oberta Spark AR i la interecció amb la plataforma d’Instragram els usuaris poden interactuar amb les gràfiques del carrer en temps real.

DAQ és director d’art i il·lustrador i viu a Barcelona. Aquest artista visual ha treballat per a clients internacionals en projectes de publicitat, vídeo i editorial des del seu estudi al Raval de Barcelona fundat amb Anna Miracle (DAQ Studio https://iamdaq.com).

A més, per a la producció de la campanya pel que fa al relacionat amb la coordinació, els continguts audiovisuals, 3D, tecnologia, creativitat i Data s’ha comptat amb la participació de l’agència Vertically, D-Moore, Click-Code, Espada i Santa Cruz, Hike, Javier Mariscal, Escribà i Norte Studio.

Com funciona la campanya

La campanya té una presència evident en el centre de la ciutat gràcies a la notorietat que aporten les il·lustracions, i a la presència destacada en tots els barris del centre gràcies a cartells en diferents formats, des de dues grans lones cobrint façanes d’edificis fins a torretes de 3 metres d’alçada o cartells per als establiments, creant una campanya transmèdia entre el format offline i la connectivitat digital.

El seu funcionament consisteix a fer captura de la imatge a través del codi QR i descobrir l’animació farà que l’usuari entri dins d’una experiència virtual, amb els filtres d’Instagram i amb l’objectiu de compartir-ho al #BCNxTu.

En concret, s’exposaran lones de grans dimensions de 19,53m x 20,48m a la confluència de Via Laietana amb la plaça Ramon Berenguer el Gran, es distribuiran per Ciutat Vella i el Passeig de Gràcia una vintena de torretes d’1 x 3 metres, i centenars de cartells per als comerços de la zona. Hi haurà una forta presència a les xarxes socials, amb continguts promocionals a facebook i instagram, així com en altres formats.

La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament de Barcelona ja va posar en marxa fa un any per ajudar al sector a parar el primer cop de les conseqüències econòmiques de la pandèmia, i en una segona fase, per reactivar-se i preparar-se per a uns anys futurs en què, com ja s’està comprovant, s’acceleraran els canvis en els hàbits de consum i activitat de la ciutadania.

Així mateix, aquesta acció promocional s’emmarca en les actuacions impulsades des del Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball, per reactivar els sectors del comerç, la restauració i el turisme, especialment afectats per la Covid-19. D’altra banda, la campanya s’aliena amb l’Agenda 20/21, el full de ruta dissenyat pel Departament, a través de la Direcció General de Comerç, en col·laboració amb experts i agents del sector, per determinar de manera coordinada tant les polítiques públiques en matèria de comerç com la gestió privada de les entitats i diferents operadors per afrontar els reptes de futur del sector.