Un informe revela que la connexió del Tramvia per la Diagonal obtindria 64MEUR de beneficis

El període seria entre el entre el 2018 i 2032 El PP de Barcelona denuncia els alts costos de la construcció, que pujaran a 263 milions d'euros

Un informe que ha presentat aquest dijous l’Ajuntament de Barcelona apunta que la unificació entre en Trambaix i el TramBesós per la Diagonal comportaria fins a 64 milions d’euros de beneficis entre el 2018 i el 2032. El text també considera que la nova connexió aportaria un augment de passatgers que a dia d’avui utilitzen els vehicles privats per desplaçar-se, però el fet de no realitzar cap transbordament entre Glòries i Francesc Macià sumaria nous passatgers. Des de la oposició no veuen clars els números i el PP denuncia que els costos de construcció suposaran 263 milions d’euros per part dels barcelonins, tot i que el govern de Colau ha deixat clar que una bona part aniran a càrrec de la Generalitat.

El director estratègic del projecte, Pere Macías, ha assegurat que els barcelonins només pagarien el cost de la urbanització del tramvia -xifrat en 67 milions d’euros- que han de servir per construir voreres, adequar les calçades i la construcció dels carrils bici.

La construcció de les vies costaria 88 milions d’euros i els 108 milions restants es dedicarien a la compra de tramvies i material necessari per la infraestructura. Els 88 milions els hauria d’avançar l’Ajuntament però després es retornaria tota la inversió per part de l’ATM, que té les competències en aquest àmbit, així com també hauria d’assumir la resta de despesa per a la compra de material.

Per altra banda, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, apunta que els 64 milions de beneficis que aportaria durant 14 anys aquesta unificació del tramvia “es podrien dedicar a reinvertir-los en altres xarxes de transport urbà”.

De fet, aquesta xifra de beneficis s’ha calculat fins al 2032, que és l’any en què finalitzaria la concessió del Trambaix i Trambesós. En cas que el govern local optés per rescindir el contracte abans del 2032, s’ha quantificat que la ciutat hauria d’indemnitzar a les empreses amb una xifra que va entre els 227 i 440 milions d’euros.

La tintenta d’alcalde, Janet Sanz, no creu que es pugui arribar a trencar aquest contracte “perquè es tracta de molts diners públics que hem de destinar a altres necessitats” però Sanz veu un marge de “renegociació del contracte”.

Pere Macías ha confirmat que l’Ajuntament de Barcelona i l’ATM ja han començat a parlar del conveni que ha de servir per estipular com es retornaran els diners que ha d’avançar l’Ajuntament, a l’espera de l’acord polític municipal per tirar endavant aquesta inversió.