La Fundació Festa Major de Gràcia ha triat el cartell de les festes d’enguany, previstes entre el 15 i el 21 d’agost. L’obra, de Sergi Solans, mostra l’entramat urbanístic del barri, amb el campanar al mig. S’havien presentat més de 80 propostes. A cada racó del disseny guanyador es pot veure activitat, música, decoracions i cultura popular. També s’hi veuen reflectides les diferents mirades dels celebrants: els festers, la família que passeja veient els carrers guarnits, la veïna que decora el seu balcó i els joves que van al concert. L’organització diu que treballa colze a colze amb l’autoritat competent per oferir la millor festa “per aportar il·lusió i oxigen a la societat civil gracienca després de mesos de confinament estricte”.
L’elecció es va fer a través d’un directe del canal de Youtube de la fundació. El canvi de bases en el concurs recupera el nom original de ‘Festa Major de Gràcia’ en lloc d’utilitzar l’eslògan ‘La Festa, Gràcia!’), com ho portava fent en les darreres dècades.
El jurat, format per persones provinents del món de l’art, el disseny, la il·lustració i les comissions de festa major van triar les 15 obres finalistes, d’entre les quals hi ha el podi guanyador: el primer pemi per a Sergi Solans, el segon per a Tresa Calvó i el tercer per a Albert Roura.
El conjunt de les 15 obres ha estat escollit pel jurat per destacar les propostes més innovadores i que més sobresortien destacant el disseny, el concepte, la tipografia, l’artesania, i la distribució d’elements en l’espai, entre altres conceptes. De les 15 obres finalistes, 10 han estat realitzades per dones.