El servei d’orientació laboral de Barcelona Activa atén unes 100 persones al dia

L’agència municipal de desenvolupament econòmic Barcelona Activa ha atès durant els mesos de gener i febrer del 2021 una mitjana de 104 persones al dia a través dels Punts d’Informació per a l’Orientació i la Cerca de Feina.

Aquesta xifra suposa un increment del 30% en comparació amb el mateix període del 2020, que era de 70 persones al dia, ha informat l’Ajuntament de Barcelona en un comunicat aquest dissabte.

El consistori atribueix aquest increment a la “complexitat l’escenari social, laboral i econòmic” derivat de la pandèmia de la Covid-19 i a l’adaptació del servei a l’entorn telemàtic des del març del 2020 per reforçar la tasca dels equipaments físics i l’atenció presencial.

Un 60% de les persones ateses són dones d’entre 25 i 39 anys (el 39%) i d’entre 40 i 45 (el 41%); un 53% del total compta amb estudis secundaris, un 32% amb estudis superiors i un 15% amb estudis primaris o sense estudis, i un 58% està a l’atur.

Respecte als districtes, un 22% del total d’atesos residien a Sant Martí; un 14% a Nou Barris; un 13% a l’Eixample i un 12% a Sants-Monjuic.

Des que va començar la pandèmia, els punts d’atenció de Barcelona Activa han atès unes 3.000 persones per “lluitar contra la precarietat i les desigualtats laborals i socials” i per reafirmar la seva aposta pel progrés econòmic i el talent de la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salut no descarta gestionar la quarta onada mantenint les mesures vigents

Notícia següent

Un accident a la C-35 causa diversos quilòmetres de retencions

Notícies relacionades