Dissabte, 17 de maig de 2025
És notícia

El Port de Barcelona atorga a MSC la concessió per construir i explotar una terminal de creuers al Moll Adossat

Avatar photo

MSC Cruises Barcelona Terminal invertirà 33 milions d’euros en la nova terminal, que entrarà en servei l’any 2024

El Consell d’Administració del Port de Barcelona del mes de maig va aprovar atorgar a MSC Cruises Barcelona Terminal una concessió per construir i explotar una terminal per a creuers turístics al moll Adossat. El projecte contempla la construcció d’una estació marítima amb una superfície total de 11.670 m2, distribuïts en tres nivells, i suposarà una inversió de 33 milions d’euros per part de l’empresa. L’atorgament de la concessió és per un termini de 31 anys i es preveu que l’estació marítima entri en servei durant l’any 2024.
Amb aquest projecte, MSC Cruises consolidarà la seva presència al Port de Barcelona, potenciant el passatge de port base -aquells creueristes que inicien i finalitzen viatge a la capital catalana i que, per tant, fan una major aportació econòmica a la ciutat- i l’arribada dels vaixells més nous i sostenibles de la seva flota, propulsats per GNL. El projecte de construcció de la terminal també contempla la connexió dels vaixells a la xarxa elèctrica, eliminant les emissions durant la seva estada a port, un cop el moll Adossat estigui habilitat per donar aquest servei, actuació prevista dintre del Pla d’Electrificació de Molls del Port de Barcelona.
La construcció d’aquesta terminal de creuers està contemplada en l’acord que el Port de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona van signar el gener de l’any 2018, que reduïa el nombre definitiu de terminals de creuers i les concentrava totes al moll Adossat seguint un pla d’etapes. Aquest pla suposa la retirada de totes les terminals de creuers del port ciutadà – terminals Nord i Sud del moll Barcelona- per obrir aquestes zones a l’ús de la ciutadania.
“MSC està fent una forta aposta pel Port de Barcelona. Aquesta companyia ha demostrat que té interès per fer-nos costat en la nostra estratègia per fer un port cada vegada més sostenible (tant a nivell mediambiental, projectant la nova terminal amb els últims avenços per reduir al màxim les emissions tant de la pròpia terminal com dels vaixells que vindran) com econòmic i social, realitzant una forta inversió que permetrà crear un volum considerable de llocs de treball”, explica la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa. I recorda que “l’atorgament d’aquesta concessió és un pas més que ens apropa al nostre objectiu, pactat amb l’Ajuntament l’any 2018, de traslladar totes les terminals de creuers al moll Adossat, allunyant-les de les zones urbanes, optimitzant la mobilitat dels passatgers i dels vehicles i fent possible l’obertura de nous espais per al gaudi ciutadà”.
Pierfrancesco Vago, president executiu de MSC Cruises, ha manifestat que “estem summament satisfets amb l’adjudicació d’aquesta concessió. Barcelona no és només un important port per a les nostres operacions de creuers, sinó també per a totes les activitats marítimes del Grup MSC. Aquesta nova terminal afirma un cop més el nostre compromís amb Barcelona, Catalunya i tot Espanya”.
“També m’honra que per a aquest projecte comptem amb la col·laboració de Ricardo Bofill i el seu equip. Junts construirem una nova terminal d’avantguarda que es convertirà en un altre punt de referència per a la bonica ciutat de Barcelona”, afegeix Vago.
Segons el president executiu de MSC Cruises, “aquesta nova terminal ens permetrà expandir les nostres operacions d’embarcament a la Ciutat Comtal, la qual cosa augmentarà el nostre impacte econòmic a la regió. Això provocarà una despesa més gran per part dels nostres hostes internacionals, molts dels quals romandran diversos dies a la ciutat i els seus hotels abans o després del creuer. Igualment, el reforç de les nostres operacions de port base ens permetrà portar més vaixells d’última generació a Barcelona, com per l’exemple el MSC World Europa, un vaixell propulsat per GNL que es troba actualment en construcció i que es convertirà en un dels vaixells més respectuosos amb el medi ambient quan entri en servei”.
“Finalment, aquesta nova terminal ens permetrà demostrar encara més el nostre compromís amb la sostenibilitat mediambiental, ja que comptarà amb infraestructura portuària que permetrà connectar creuers amb la xarxa elèctrica local i també amb instal·lacions de proveïment de GNL”, conclou Pierfrancesco Vago.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La URV dissenya una eina per certificar la Competència Digital Docent dels titulats dels graus d’educació catalans

Notícia següent

S’aprova el calendari de festius amb obertura comercial per al 2022 i 2023

Notícies relacionades