El ple de l’Eurocambra va decidir ahir a la tarda que Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí ja no tenen immunitat parlamentària i el seu futur torna a estar en mans dels tribunals de la justícia.
Els tres eurodiputats de Junts mantenen l’acta, no perden el seu escó, però s’hauran de tornar a sotmetre als procediments de la justícia a Bèlgica.
El president del Parlament Europeu, l’italià David Sassoli, és l’encarregat de notificar al Suprem que els tres dirigents independentistes ja no disposen d’immunitat.
La votació, secreta, ha anat en la mateixa línia de la que es va produir en comissió fa dues setmanes. El suport dels tres grans grups de la cambra -populars, socialistes i liberals- s’ha revelat com a decisiu per la retirada de la immunitat.