El neobanc N26 augmentarà un 53% la plantilla a Barcelona

L'empresa prepara la seva sortida a borsa i preveu llançar el primer producte de finançament a l'Estat aquesta tardor

El neobanc alemany N26 augmentarà un 53% la plantilla a Barcelona fins a finals d’any en una “clara aposta” per la ciutat. L’empresa té 130 treballadors a seu de la capital catalana, al 22@, i preveu acabar l’any amb 200 empleats i augmentar la plantilla fins a 300 persones a mitjà termini. Actualment, l’entitat té 730.000 clients a tot l’Estat. Madrid és la zona amb més pes, seguida de Catalunya, amb 166.247 clients i una quota del 22,7%. Tot i això, la penetració de l’empresa a la capital catalana és de gairebé el 3%, superior a les xifres de Madrid. Per altra banda, la companyia ha obert una ronda Sèrie E amb l’objectiu de sortir a borsa en els pròxims anys i preveu llançar el primer producte de finançament a l’Estat aquesta tardor.
La penetració de l’empresa a Barcelona arriba gairebé al 3%, superior a la de Madrid. “Una de les raons és que la comunitat d’aquesta ciutat està més enfocada a les ‘startups’ i a aquest ecosistema d’innovació, que és clarament l’ADN d’N26”, assegura la directora general de l’entitat per a Espanya i Portugal, Marta Echarri, en declaracions a l’ACN.

Espanya és l’únic dels 25 mercats on està present la companyia amb dues oficines en un mateix país. L’oficina de Madrid concentra els empleats relacionats amb el negoci i gestiona qüestions del dia a dia, com el màrqueting, l’estratègia o les operacions. L’oficina de Barcelona, en canvi, incorpora la part més tecnològica, amb un perfil d’empleat molt tècnic, i dona servei a tot el grup.

De fet, aquesta va ser la tercera oficina de tot el grup, després de Berlín, on està la matriu, i Nova York. “Tenim una clara aposta per Barcelona i un ferm compromís per quedar-nos aquí”, sosté Echarri.

Aquesta aposta es tradueix també en una “inversió molt rellevant” a la capital catalana, especialment en matèria de contractacions. L’empresa va obrir l’oficina a Barcelona el 2018 i, en menys de tres anys, ha passat dels 20 treballadors inicials a 130 empleats.

Ara, per dur a terme l’ampliació de l’equip, N26 comptarà també amb una subvenció de 200.000 euros de l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), dependent del Departament d’Empresa i Treball. La línia està destinada a la contractació de personal especialitzat per al desenvolupament de solucions i nous productes i processos de banca digital.

En aquest sentit, la directora general de l’entitat a Espanya i Portugal alerta de la dificultat per trobar perfils tècnics i reconeix que és “complicat” contractar al ritme que la companyia necessita. Echarri assegura que es tracta d’una tendència a escala global i ho atribueix a l’augment de la demanda provocat, en part, pels processos de “disrupció” de tots els sectors econòmics.

En matèria de finançament, l’empresa va tancar a principis de 2019 una ronda Sèrie D de 300 milions de dòlars (255 milions d’euros), amb una valoració de 3.500 milions de dòlars (2.985 milions d’euros). Ara, l’empresa està aixecant una ronda de finançament Sèrie E, prèvia a la sortida a borsa. La companyia està finançada per inversors institucionals privats, com l’asseguradora alemanya Allianz o el fons sobirà de Singapur, però encara no és rendible.

La directora general d’N26 a Espanya i Portugal ho atribueix al pla d’expansió de l’empresa, amb molta despesa en màrqueting i un gran desemborsament per entrar a nous mercats. De totes maneres, preveu un creixement “exponencial” de la monetització en els pròxims anys.

Una de les vies per aconseguir més rendibilitat és l’entrada a nous segments de negoci. En aquest sentit, l’empresa va llançar al maig un servei d’assegurances recurrents i preveu oferir el primer producte de finançament a l’Estat aquesta tardor. Aquest producte, denominat ‘N26 a plazos’, permetrà als clients fraccionar l’import de les operacions en quotes i ajornar el pagament tres o sis mesos.

Echarri considera que aquest és el model cap a on hauria d’anar el sector bancari. “El negoci tradicional de la banca, amb l’entorn de tipus d’interès actual, està gairebé trencat”, assegura. La directora general d’N26 a Espanya i Portugal defensa el model de l’empresa, amb una infraestructura de costos “molt lleugera”, sense sucursals bancàries ni “llegat tecnològic”.

La companyia opera amb un model de subscripció “a la carta” i ofereix un compte totalment gratuït, “sense condicions ni vinculacions”. Per altra banda, té tres models de subscripcions amb un pagament mensual fix. “Si el client percep que hi ha valor afegit, no li importa pagar una subscripció per al seu servei bancari. És un canvi de paradigma”, assegura Echarri.

El primer model de subscripció, ‘Smart’, té un cost de 4,90 euros al mes i inclou una targeta extra opcional i cinc retirades d’efectiu gratuïtes a la zona euro, entre altres. El model ‘You’ costa 9,90 euros mensuals i ofereix també cobertura mèdica en cas d’emergència, assegurances d’equipatge o assegurances de mobilitat per a vehicles compartits. El model ‘Metal’ té un cost de 16,90 euros al mes i inclou també assegurances de lloguer de cotxe, assegurances de mòbil i vuit retirades d’efectiu gratuïtes a la zona euro.

En aquest context, la pandèmia ha estat una “oportunitat enorme” per a l’empresa, ja que ha atret “molts clients” de la banca tradicional. En termes generals per al sector, el coronavirus ha comportat una disminució significativa de l’ús d’efectiu, un creixement exponencial del consum a través del comerç en línia i una digitalització dels clients.