El Liceu reprèn les funcions de ‘La Traviata’ amb un miler d’espectadors

El teatre va aturar les representacions per a 500 persones per motius "econòmics, artístics i de reputació"

El Liceu ha reprès aquest dilluns les funcions de ‘La Traviata’, suspeses la setmana passada a l’espera que el Procicat flexibilitzés el topall de 500 espectadors. Amb l’aval de l’organisme el teatre pot acollir des d’avui fins a 1.000 persones, gairebé el 50% del seu aforament, i oferir en aquestes condicions les onze representacions que resten, dues de les quals afegides a darrera per compensar en part les funcions suspeses dels dies 8, 9, 10, 12 i 13 de desembre.

Després d’haver reclamat intensament poder ampliar l’aforament, la institució ha agraït públicament al Procicat que hagi “entès les necessitats” de l’equipament i avaluat “positivament” els seus protocols de seguretat i sistema “específic” de renovació de l’aire.

El Liceu acabarà representant setze funcions de ‘La Traviata’, que són de fet una més de les programades. inicialment. Això es producte d’haver pogut programar funcions extraordinàries -abans i després del canvi d’aforament-, tot i haver-ne suspès cinc la setmana passada.

Les funcions de l’òpera de Verdi s’han reprès doncs amb prop del 50% de la seva capacitat, el mínim que exigia el teatre per seguir endavant amb la producció i que l’equipara en percentatge a l’aforament permès als teatres petits i mitjans.

El Liceu va arribar a fer cinc funcions amb només 500 espectadors mentre confiava en un relaxament de les restriccions restriccions dilluns passat, que finalment no va arribar. La imatge a l’interior del teatre, al 21% de la seva capacitat, era la d’un auditori gairebé buit. Avui, l’estampa era molt diferent, amb tan sols un seient buit entre cada espectador.

I tot i haver suspès funcions la setmana passada, la represa amb aforament ampliat i la programació de funcions extraordinàries permeten al teatre no deixar sense espectacle als espectadors que van comprar entrades quan es donava per fet que podria omplir el 50% de l’aforament. Aquest era precisament l’extrem que volia evitar la institució, segons va subratllar el seu director general, Valentí Oviedo, en l’assaig obert per a 500 persones organitzat fa quinze dies per visibilitzar l’impacte del topall de públic.

Les dues noves dates

Les dues funcions addicionals de ‘La Traviata’, el 22 i 23 de desembre, seran possibles per la reubicació de l’espectacle ‘Les tres reines’, amb Sondra Radvanovsky, ajornat a petició de la cantant degut a la dificultat de viatjar en aquests moments a l’estat espanyol. Per accedir a la compra d’aquestes dues noves representacions, s’ha habilitat una venda exclusiva per a totes les persones afectades per les cinc cancel·lacions amb un 35%. Més endavant les entrades per aquestes dues funcions addicionals estaran disponibles per a tot el públic que vulgui adquirir-les.

Nova resolució del Procicat

La resolució aprovada pel Prociat dissabte passat exigeix als equipaments escènics amb grans aforaments i que vulguin obrir al 50% (podent arribar als 1.000 espectadors) una declaració responsable on s’informa de les característiques del sistema de ventilació i dels controls d’accés. La resolució també detalla les condicions de ventilació i d’accessos als equipaments. Així ho ha fet el Liceu per poder acollir aquest volum d’espectadors en aquests moments.

Pel que fa les condicions de ventilació, la resolució estableix que s’ha de mantenir la ventilació durant tot el temps d’obertura al públic del local, i es recomana fer-ho dues hores abans i després. Atès el risc de contagi de covid-19 en espais, la resolució fixa que cal garantir una ventilació d’aire d’òptima qualitat, fixada pel Reglament d’instal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE) en 20 litres per segon i persona.

La resolució demana també que l’obertura de portes es faci amb antelació suficient per permetre un accés escalonat i fixar franges horàries adequades per a l’accés; preveure l’ordre de les fileres en la seqüència d’entrada i sortida dels espais; disposar de personal de control en accessos i sortides dels espais on s’acomoda al públic; portar un registre dels assistents i la preassignació de localitats; establir espais sectorialitzats amb control i flux d’accés i sortida independent; evitar les pauses o entreactes; fer la sortida del públic de forma esglaonada per zones, i no permetre la interacció física entre artistes i públic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un vianant mor atropellat a la C-59 a Caldes de Montbui

Notícia següent

La vacuna immunitza a partir de la segona dosi

Notícies relacionades