“Debat serè” sobre el model de finançament
A més de la proposta concreta sobre les tarifes, Colau també fa dues reflexions en la carta. D’una banda, demana un “debat serè” sobre el model de finançament del transport públic i reitera a la Generalitat que faci ús de “tota la capacitat” per explorar instruments fiscals que permetin una major recaptació que pugui ser destinada al transport públic. En concret, fa referència a la Llei del Canvi Climàtic i la Llei de Finançament del Transport Públic.
Assegura que l’Ajuntament ha fet un “grandíssim esforç” pressupostari passant de 115,8 milions d’euros d’aportació el 2015 a 174 milions el 2020 i avisa que les finances municipals no poden suportar un increment “tant accentuat” de la seva aportació.
D’altra banda, constata l’impacte que ha causat la pandèmia en l’ús del transport públic i fa una crida a recuperar “la confiança” de la ciutadania en aquest mitjà de transport. A més, afegeix que el context ha dificultat alhora fer balanç de l’efecte global dels canvis tarifaris impulsats conjuntament l’any passat.