Canvis de competències en el govern municipal de Barcelona

Laia Bonet assumeix la cartera de Mobilitat i Rosa Alarcón s’incorpora a la Junta de Portaveus com a nova portaveu del Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament

El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha anunciat avui canvis en la configuració del govern municipal. A partir d’ara, la tercera tinenta d’alcaldia d’Agenda 2030, Transició Digital, Esports i Coordinació Territorial i Metropolitana, Laia Bonet, incorpora la cartera de Mobilitat a les seves competències, fent-ho compatible amb l’adscripció a l’àmbit d’Ecologia Urbana. Bonet assumeix també la presidència de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET). D’altra banda, la regidora Rosa Alarcón serà la nova portaveu del Grup Municipal Socialista i s’incorpora per tant a la Junta de Portaveus, responsabilitat que afegeix a la regidoria del districte d’Horta-Guinardó.

Aquests canvis responen a la voluntat del govern de reforçar el posicionament estratègic de Barcelona en el context post-covid, vinculant la mobilitat a la digitalització, la sostenibilitat i els projectes de gestió intel·ligent i electrificació relacionats amb els projectes que l’Ajuntament ha presentat als fons Next Generation EU. La gestió dels fons europeus esdevé una eina clau en aquest repte ja que en la seva majoria aniran dedicats a la descarbonització a través d’un impuls contundent del transport públic que a la ciutat de Barcelona mou cada dia 2 milions de persones.

A més, també s’ha anunciat la incorporació com a Comissionat de Promoció de Ciutat de Pau Solanilla (Barcelona, 1970). Actualment és director de Relacions Globals de Digital Future Society a la Fundació Mobile World Capital Barcelona. Abans, havia estat assessor en la Secretaria d’Estat per a la UE del Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, assessor al Parlament Europeu i Cap de Gabinet de Direcció i Comunicació a l’Institut Europeu de la Mediterrània, entre d’altres.

Amb la figura del nou comissionat, s’intensificarà la promoció internacional de Barcelona de cara a l’atracció de noves inversions, així com de noves fires i congressos, i a la captació de talent; dos elements que han d’ajudar a posicionar la marca Barcelona i a consolidar la ciutat com a capital global.