L’Ajuntament de Barcelona farà seguiment del moviment de persones i de l’activitat que pugui generar l’eclipsi de sol del pròxim 12 d’agost, tot i que la ciutat queda fora de la franja de totalitat i no serà un dels punts on el fenomen es podrà veure millor.
El quart tinent d’alcaldia, Jordi Valls, ha explicat que el consistori monitorarà la situació per anticipar-se a possibles aglomeracions en espais com la platja, Montjuïc o altres punts elevats de la ciutat. L’objectiu és detectar possibles concentracions sobtades de gent arran de convocatòries o moviments a les xarxes socials.
Barcelona no veurà l’eclipsi al 100%
Valls ha remarcat que Barcelona “no és un dels llocs on es pot veure més bé” l’eclipsi. D’una banda, perquè la ciutat no es troba dins de la franja on el fenomen serà total, i de l’altra, perquè en alguns punts la visibilitat podria quedar condicionada pel relleu del Tibidabo.
“Pot haver-hi de cop i volta alguna crida per anar a la platja, a Montjuïc o a diferents llocs i, per tant, el que fem és monitorar”, ha afirmat Valls. Tot i això, ha assegurat que el consistori no espera una gran afluència de persones.
Recomanacions de seguretat
L’Ajuntament també s’ha fet ressò de les recomanacions de les administracions competents sobre la necessitat d’utilitzar ulleres homologades per observar l’eclipsi amb seguretat.
Valls ha recordat que, malgrat l’interès que pugui generar el fenomen astronòmic, Barcelona no serà un dels punts més indicats per seguir-lo. El consistori també preveu estar atent al moviment que pugui provocar la coincidència amb altres fenòmens astronòmics, com la pluja d’estrelles prevista l’endemà.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat