El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha assegurat que Barcelona i València estaran connectades per alta velocitat el 2027 aquest dijous a l’acte ‘Vull Corredor’ organitzat a València per l’Associació Valenciana d’Empresaris. El titular de Transports ha assegurat que durant l'any 2027 s'haurà culminat el canvi d'ample de via estàndard entre Tarragona i Castelló, de manera que València i Barcelona estaran connectades en amplada internacional, cosa que previsiblement permetrà connectar les dues ciutats amb alta velocitat. En aquest sentit, Puente ha afirmat que l'estat actual dels treballs per instal·lar la nova via entre Tarragona i Castelló “és molt positiu”.
El ministre ha afegit que s'estan perfilant "les dates concretes del tall que caldrà", si bé ha remarcat que ja "s'està treballant en tots els elements de la infraestructura" per poder avançar les actuacions "sense necessitat" de tallar la circulació.
A l’acte empresarial celebrat al Roig Arena, Puente ha subratllat la inversió que ha rebut el corredor del Mediterrani des del 2018 fins al 2025, amb 8.327 milions d’euros d’inversió licitada. La xifra d’inversions executades se situa en 5.389 milions d’euros.
A Catalunya, el Ministeri ha licitat noves obres per valor de 916,8 milions d'euros i ha adjudicat per 817 milions. Així mateix, estan en execució obres per més de 1.397,3 milions. Una d’aquestes obres és la de l'estació de La Sagrera, que connectarà alta velocitat, Rodalies, Metro i autobús i rebrà una inversió de 1.000 milions d'euros.
Recentment, Puente també va anunciar que licitaria dos estudis de viabilitat per analitzar actuacions de millora de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona, per augmentar a 350 km/h la velocitat i reduir menys de dues hores el trajecte. Concretament, el Ministeri té previst construir una variant de la línia entre Madrid i Barcelona, que contempla una nova ruta per arribar a l'estació de La Sagrera, a Barcelona, des de Lleida.
Puente també ha destacat l’estratègia integral de nodes logístics que connecta ports, polígons industrials i centres de producció amb la xarxa ferroviària amb la terminal de La Llagosta, prevista per al primer trimestre del 2026, l’accés a Seat que estarà operatiu el segon trimestre i la connexió al port de Tarragona, que estarà llest a finals del 2026.
