Barcelona diu avui adéu a l’estació de tren més antiga de tot l’Estat

L'estació de Sant Andreu Comtal tanca definitivament després de 168 anys veient passar trens cada dia, però en 10 dies la zona tindrà l'estació més jove d'Espanya

temps lectura-Temps de lectura: < 1 minut
L'actual estació de Sant Andreu Comtal amb la nova, en construcció, al fons, el 3 de juny del 2021

La ciutat de Barcelona s’acomiada avui de l’estació de tren en actiu més antiga de tot l’Estat, l’estació de Sant Andreu Comtal. L’edifici tancarà les portes definitivament després de 168 anys veient passar trens cada dia, però la zona no es quedarà orfe de trànsit ferroviari. L’11 de desembre està prevista la inauguració de la nova estació, Sant Andreu, a pocs metres de l’antic edifici.

 

La decisió sobre el tancament d’aquesta estació va estar supeditada a les obres de l’estació de la Sagrera que van començar a mitjans del mes de setembre. La culminació a tot això arribarà amb la inauguració de la nova estació, que en aquesta ocasió tindrà les vies soterrades, alliberant la zona dels principals inconvenients de comptar amb una estació de tren d’aquestes característiques.

 

Malgrat tot, el barri estarà uns dies sense parada de tren de Rodalies, ja que la inauguració de la nova estació no serà fins al pròxim 11 de desembre. Fins llavors, els trens començaran i finalitzaran els seus trajectes a Montcada i Reixac.

 

Mentrestant, Renfe oferirà un servei alternatiu de bus per portar els passatgers des de Montcada fins a la Sagrera-Meridiana, amb busos cada 15 minuts entre les 06:00 h i les 22:00 h. També hi haurà un servei alternatiu per al trajecte entre la Sagrera-Meridiana i Granollers-Centre.

Imatge del projecte de la nova estació de Sant Andreu Comtal a Barcelona