Barcelona ja ha repartit 15.000 descomptes en la primera setmana de la campanya Bons Consum

Es tracta de bons de descompte de 10 euros per incentivar les compres al comerç local de la ciutat

21 d'octubre de 2026 a les 11:03h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuĂŻta

Estigues informat amb les Ăşltimes notĂ­cies d'actualitat

Activar ara

La campanya Bons Consum de l’Ajuntament de Barcelona ha lliurat 15.000 descomptes de 10 euros per gastar en comerços locals de la ciutat durant els primers dies de la mesura, que va començar el passat 13 d’octubre. Així ho ha informat l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, en un acte sobre el “futur” de la capital catalana organitzat per Barcelona Oberta.

1.700 establiments adherits i 70.000 veĂŻs inscrits, de moment

Collboni ha detallat que, fins ara, s’hi han sumat 1.700 comerços locals i que hi ha inscrits 70.000 barcelonins per demanar els bons. L’alcalde ha remarcat que, en la campanya d’enguany, s’han exclòs les grans cadenes comercials, una decisió que, segons ha dit, “ha potenciat” les petites botigues de barri, que en molts casos són pimes i autònoms.

“Avui molta gent està comprant a les botigues del seu barri”, ha expressat Collboni, alhora que ha destacat que “decidir on comprar és decidir quina ciutat estem fent”.

bonus consum barcelona
S’hi han sumat 1.700 comerços locals i que hi ha inscrits 70.000 barcelonins

La campanya disposa d’una inversió municipal de quatre milions d’euros i té com a objectiu incentivar les compres al comerç local, amb un impacte econòmic estimat de 12 milions d’euros en el sector. El funcionament preveu que la ciutadania pugui adquirir bons de 10 euros per utilitzar-los en establiments adherits en compres d’un import mínim de 30 euros.

RegulaciĂł dels lloguers comercials

En paral·lel a aquesta política de suport al comerç de proximitat, Collboni també ha defensat, per “protegir” els comerços locals, la regulació de lloguers comercials en zones amb un mercat immobiliari tensat o amb un gran impacte turístic, amb l’objectiu d’evitar la “gentrificació” de comerços tradicionals que tanquen pel preu dels locals.

En concret, l’alcalde ha proposat que es reguli en quina intensitat pot pujar un lloguer d’un local comercial en determinades zones perquè, segons ha advertit, s’estan donant encariments de fins al 100% en alguns casos.

Sobre l'autor
Diseño sin título (1)
Laura Castaño Martín
Veure biografia
El més llegit