L'Ajuntament està instal·lant durant aquest estiu dos nous radars de punt a la Ronda Litoral (B-10), un per sentit al punt quilomètric 16,1, a l'alçada de la Zona Franca. La instal·lació de sistemes de control automàtic dels excessos de velocitat a través de radars s'emmarca en el compromís municipal d'incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris a la capital catalana.
La previsió és que els radars, que s'han començat a instal·lar aquest juliol, estaran operatius durant el mes desetembre, un cop estiguin col·locats de manera definitiva a la seva ubicació, s'hagin integrat a la plataforma municipal i connectats amb el centre de control i s'hagi pogut comprovar el seu correcte funcionament. L'elecció de la ubicació dels nous radars de punt s'ha valorat conjuntament entre l'Àrea de Mobilitat i la Guàrdia Urbana, analitzant les dades de sinistralitat i amb l'objectiu de cobrir aquells punts on es detecta un major nombre de sinistres.
La instal·lació d'aquests dos nous punts de control es deu a una de les millores previstes al contracte de manteniment de radars de l'Ajuntament de Barcelona, que incloïa com a millora aquesta nova tecnologia, i a la vegada, la millora i renovació d'un altre radar, en aquest cas a la Ronda de Dalt B-20. Tant el fet de disposar de nova tecnologia com la renovació de l'existent permet un major control del compliment de la velocitat, evitar infraccions i, en definitiva, evitar sinistres i incrementar la seguretat viària a la ciutat.