Dissabte, 18 de gener de 2025
És notícia

Barcelona aprova estudiar el rescat de tanatoris de titularitat municipal

Avatar photo

Els grups segueixen sense arribar a un acord sobre quina és la millor manera de rebaixar els preus dels serveis funeraris

La comissió de Presidència de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimecres una proposició que insta a elaborar un estudi independent que valori el cost i els possibles avantatges econòmics del rescat d’un o més tanatoris de titularitat municipal. Han votat a favor tots els grups excepte Cs, PPC i CUP, que s’hi ha abstingut. El Grup Demòcrata ha plantejat aquesta opció com a alternativa a la creació d’una funerària municipal, considerant que seria més ràpida i més efectiva per aconseguir una rebaixa dels preus dels serveis funeraris. Els grups segueixen sense arribar a un acord sobre quina seria la millor manera d’abaratir aquest servei. ERC continua defensant la recuperació del 36% de Serveis Funeraris SA, de forma que el consistori hi tingui majoria i pugui rebaixar preus.
La regidora del Grup Demòcrata Sònia Recasens ha opinat que sortir amb una funerària municipal amb sis sales de vetlla, com defensa el govern, “ni incidirà ni farà rebaixar els preus”, i ha considerat més eficient optar per altres fórmules com ara rescatar els tanatoris de titularitat municipal que ja existeixen. D’aquesta forma, l’Ajuntament podria oferir el servei funerari des d’alguna altra empresa municipal o obrir algunes sales al lloguer d’altres empreses, fet que generaria més competència. “No entenem per què s’entesten a obrir sis noves sales de vetlla. Barcelona no té un problema amb això, de fet l’ocupació no supera el 50%”, ha argumentat.

Des del govern municipal, el regidor de Presidència, Eloi Badia, ha remarcat que el govern municipal ha estudiat totes les opcions, incloent el rescat de tanatoris i la compra d’accions de Serveis Funeraris, però va arribar a la conclusió que el “camí més viable i sostenible” per aconseguir influir en el servei era crear una empresa funerària municipal. S’ha obert a tornar a estudiar totes les opcions, però ha demanat a l’oposició que acabi reconeixent “quines són viables i quines no”. També ha ironitzat amb el fet que el Grup Demòcrata estigui plantejant la proposta “més radical”, que implicarà indemnitzacions.

El regidor de Cs Koldo Blanco ha anunciat la seva abstenció i reconegut que no entén que el Grup Demòcrata estigui plantejant recuperar una concessió, el que implicarà indemnitzacions, quan en el mandat anterior apostava per privatitzar els serveis funeraris.

ERC ha avalat estudiar aquesta opció, però ha insistit en la seva proposta de recuperar la majoria a Serveis Funeraris SA, adquirint el 36% de les accions a Mémora.

El popular Javier Mulleras ha assegurat que el seu grup és favorable a afavorir la competència i rebaixar els preus, però ha reconegut que recuperar tanatoris no és la seva opció, i per això s’ha abstingut.

La CUP s’ha abstingut a l’espera de conèixer els informes que aclareixin quina és la millor opció per abaratir els serveis funeraris. En tot cas, Maria Rovira sí que ha opinat que sortir només amb sis sales de vetlla és “insuficient” per influir en el preu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una alumna de l’EADT il·lustra les escales del metro de Barcelona

Notícia següent

A Tarragona, per Sant Joan, els parquímetres són gratis

Notícies relacionades