Denuncien Gas Natural per tallar la llum a una família de Badalona però la companyia diu que només va ser unes hores

L'empresa assegura que desconeixia que hi vivia una persona que necessita una màquina d'oxigen per viure

L’Aliança Contra la Pobresa Energètica denunciarà Gas Natural a l’Agència Catalana de Consum per haver tallat la llum d’un l’habitatge de Badalona on viuen una mare i la seva filla de 20 anys, que té bronquitis crònica i necessita una màquina d’oxigen per viure. La companyia elèctrica ha assegurat que només va deixar sense electricitat a aquesta família durant unes hores perquè desconeixia que es tractés d’un client vulnerable o que es tractés d’una llar amb un “subministrament vital”. Segons Gas Natural, el tall es va produir el 3 d’octubre, després d’enviar diversos avisos al client, i ha detallat que quan van saber que a l’habitatge hi havia una persona que necessitava una màquina d’oxigen se’ls va restablir el subministrament elèctric.

Segons l’Aliança Contra la Pobresa Energètica, aquest cas vulnera la llei 24/2015 contra la pobresa energètica i l’article 52.4 de la llei estatal del sector elèctric, on s’estableix que no es pot tallar mai el subministrament a una llar on hi hagi un equip mèdic indispensable per a mantenir la vida d’una persona. Davant d’això, l’entitat ha reclamat a Gas Natural que enviï per escrit a la família el seu compromís de no tallar-los més la llum.

Per la seva banda, Gas Natural ha subratllat que no tornarà a tallar el subministrament a aquest habitatge perquè des del 3 d’octubre consta que és una llar amb “subministrament vital”. A més, ha informat que no tornarà a rebre notificacions del deute que té amb la companyia, com fins ara, perquè serveis socials de Badalona ha considerat que és una família “vulnerable”.