Badalona demana a les principals entitats bancàries que millorin l’atenció presencial a la gent gran

Rubén Guijarro reclama que s’eviti concentrar les sucursals en uns districtes i no es deixi sense oficines les zones més poblades de la ciutat

L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, ha fet arribar una carta a les principals entitats bancàries per demanar que millorin l’atenció presencial als seus clients, sobretot a aquells que tinguin una edat avançada. En la missiva, Guijarro reflexiona sobre la transformació digital de la nostra societat i el que això ha suposat per al sector bancari: l’aplicació dels avenços tecnològics per afavorir les gestions telemàtiques i, a causa d’això, el tancament de moltes oficines.  

 

En el cas de Badalona, Guijarro considera que el tancament i concentració de les sucursals en certs districtes de la ciutat, juntament amb la reducció de les plantilles i de l’horari d’atenció al públic, ha fet que empitjori el servei al ciutadà. Aquesta situació, segons l’alcalde, és especialment complicada per a la gent d’edat més avançada, ja que pateixen la bretxa digital i es veuen exclosos per no ser usuaris de les noves tecnologies.  

 

Davant d’aquesta situació, en la carta enviada, l’alcalde demana: 

 

  • Que es destinin més recursos a l’atenció al client per tal d’oferir un servei adequat tot l’horari i especialment que millori l’atenció a les persones grans que no poden fer els seus tràmits o gestions telemàticament. 
  • Que les entitats bancàries adquireixin el compromís de complir el Protocol Estratègic per Reforçar el Compromís Social i Sostenible de la Banca, signat el passat mes de febrer 
  • Que s’eviti la concentració de les sucursals bancàries a un dels districtes de la ciutat i deixar sense oficina als districtes més poblats de Badalona per tal d’evitar grans desplaçaments per fer les gestions bancàries