Badalona exigeix que s’agilitzi el perllongament del tramvia i de l’L1 del metro

Dolors Sabater retreu al Govern la manca de compromís inversor amb la ciutat

0
1716
L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, fa un balanç agredolç de les relacions amb la Generalitat durant la primera meitat del mandat, en la seva estrena en el càrrec: “Hi ha bones paraules i moltes expectatives, però estem decebuts perquè no es passa a la concreció”, ha explicat en una entrevista a l’ACN. Per Sabater, cal fer passes més “ràpides i evidents” per revertir els dèficits històrics amb la ciutat, sobretot en matèria d’infraestructures. En aquest sentit, reclama al Govern que agilitzi el perllongament del tramvia “almenys fins al port”, així com la l’L1 del metro, des de Santa Coloma de Gramenet i fins al centre de Badalona, passant per Montigalà, Sant Crist i Bufalà, com ja preveia el Pla Director d’Infraestructures.
L’Ajuntament de Badalona i la Generalitat de Catalunya van constituir l’estiu del 2016 una comissió mixta bilateral per tractar assumptes estratègics de la ciutat, que va posar sobre la taula la necessitat de donar sortida a diversos deutes històrics. La comissió s’hauria de reunir cada sis mesos, però després d’aquella primera trobada no s’han tornat a creuar les agendes.

L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, lamenta que el refredament de les relacions amb la Generalitat perllongui encara més l’arribada de solucions a assumptes cabdals per a la ciutat com la fractura de la C-31, el perllongament del metro o el tramvia, la construcció d’equipaments educatius o el desencallament del futur Museu del Còmic.

“Que s’hagi desencallat la construcció dels laterals de la C-31 és una bona notícia però no n’hi ha prou. El deute amb aquesta ferida que tritura la ciutat i que ocasiona tants problemes és de fa molts anys. Cal més inversió i més rapidesa i avançar en l’estudi per convertir la C-31 en una via suburbana”, ha etzibat Sabater en relació a l’autopista.

Sabater també exigeix que s’agilitzin els projectes de perllongament del tramvia, des de Sant Adrià de Besòs i “almenys” fins al port de Badalona. “Hi ha un barri sencer entre el port i Sant Adrià que necessita millorar l’accessibilitat amb transport públic”, assegura. L’alcaldessa, a més, no amaga la voluntat que, a llarg termini, el tramvia pugui arribar fins a l’estació de tren.

En matèria de connexions ferroviàries, des de Badalona recorden també que el Pla Director d’Infraestructures dibuixa des de fa molts anys l’arribada de l’L1 del metro, des del barri del Fondo de Santa Coloma de Gramenet, fins al centre de Badalona passant pels barris de Montigalà, Sant Crist i Bufalà.

A banda de connectar aquests barris amb la xarxa de metro, amb aquest ramal, explica l’alcaldessa, seria molt mes fàcil connectar amb transport públic l’hospital de Can Ruti. “És un centre d’investigació mèdica de referència que no te el metro a prop”, es lamenta Dolors Sabater.

Com ja ha fet altres vegades, l’alcaldessa de Badalona critica que les connexions a l’extrem del Llobregat avancin molts i que, per altra banda, el Besòs “s’està quedant enrere”. Sabater avisa que l’extrem nord de Barcelona és una àrea “amb un gran potencial” i, a mateix temps, és la zona “de les grans desigualtats de l’àrea metropolitana”.

FER UN COMENTARI