Badalona inicia un nou contracte amb el Servei de neteja viària

Avatar photo
El nou contracte tindrà una vigència de 12 anys, 2 més dels 10 anys de termini habitual

L’Ajuntament de Badalona licitarà aquest any un nou contracte del Servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries per als pròxims dotze anys amb un pressupost de licitació de prop de 500 milions d’euros. El nou contracte prendrà el relleu de l’anterior, que es troba vençut des del maig de 2020. Aquest contracte introduirà les últimes prestacions tecnològiques i de maquinària per a la millora del servei, com ara dotar els contenidors de cartró i de resta amb dispositius antiincendis.

L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, acompanyat del tercer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Territori i Sostenibilitat, Daniel Gracia i el regidor de l’Àrea de Via Pública i Mobilitat, David Mejía, ha presentat aquest migdia en roda de premsa l’estructura de costos del nou contracte de neteja, és a dir; el marc econòmic d’aquest contracte, el qual per volum econòmic és el més important de l’Ajuntament de Badalona.

L’alcalde ha explicat que aquest tràmit es portarà al Ple ordinari de l’Ajuntament del pròxim 5 de febrer. Una vegada aprovada l’estructura de costos del futur contracte, haurà també de ser avalat pel Comitè de Preus de Contractes de la Generalitat de Catalunya. Segons el calendari previst, l’aprovació dels plecs definitius tindrà lloc el mes d’abril, de manera que el nou servei de neteja de la ciutat de Badalona entrarà en funcionament abans que finalitzi aquest any.

L’Ajuntament incrementa un 50% els recursos econòmics per al servei de neteja de la ciutat

Xavier Garcia Albiol ha destacat que l’Ajuntament destinarà al nou servei de neteja gairebé una quarta part del seu pressupost, incrementant més d’un 50% els recursos que s’hi destinen, amb més de 41,5 milions d’euros anuals. L’alcalde ha recordat que l’actual contracte de neteja estava vençut des de feia quatre anys. “Set mesos després d’haver entrat al govern hem estat capaços d’arrencar i tirar endavant una licitació tan important com aquesta, quan normalment els ajuntaments comencen a preparar les noves licitacions dels contractes de neteja un any abans”, ha explicat.

Garcia Albiol ha assenyalat que el seu govern vol “el millor contracte de neteja, com més aviat millor” i que “la transformació de Badalona que s’inicia aquest 2024 passa, en molt bona part, perquè la ciutat pugui tenir el contracte de neteja que mereixen els veïns de Badalona”. “Aquest esforç tan important demostra que la neteja és, juntament amb la seguretat, la gran prioritat d’aquest Govern”, ha remarcat.

El nou contracte tindrà una vigència de 12 anys, 2 més dels 10 anys de termini habitual, perquè l’aplicació de noves tecnologies permetrà allargar la vida de la maquinària i facilitarà un estalvi anual en dilatar la seva amortització. El contracte del Servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries constarà de 5 lots:

1. Neteja i recollida viària

2. Recollida i gestió del tèxtil, roba i calçat

3. Recollida i gestió de l’oli domèstic

4. Gestió de les deixalleries fixes i mòbils

5. Servei de control i seguiment del servei

Seguiment en temps real del nou servei

L’alcalde ha detallat que aquest darrer lot preveu, amb una inversió de més de 200.000 euros anuals, la incorporació de tecnologia per poder veure i conèixer en temps real el funcionament del servei. L’Ajuntament de Badalona podrà, d’aquesta manera, “fiscalitzar” a través d’una sala de control la prestació del servei i fer el seguiment dels vehicles a través de GPS.

Entre les millores previstes que s’incorporaran al nou contracte del servei de neteja l’alcalde ha detallat les següents:

– Equips específics els set dies de la setmana per al manteniment i la neteja intensiva dels contenidors i el seu entorn. Es destinaran 3 torns que cobriran les 24 hores del dia.

– Es preveuen recollides de residus a demanda. Les rutes s’adaptaran a la situació dels contenidors quan aquests es trobin al límit de la seva capacitat.

– Es portarà a terme un control i fiscalització del contracte. A través de pantalles serà possible la visualització de tots els recursos materials i de la maquinària.

– Recollida de mobles i electrodomèstics mitjançant un telèfon gratuït o d’aplicació mòbil (App).

– Renovació de tots els contenidors de la ciutat. A més, els contenidors de cartró i de resta estaran dotats de dispositius antiincendis per donar l’alarma i sufocar-lo.

L’alcalde també ha avançat que amb el nou contracte es renovarà tota la flota de vehicles dels serveis de neteja. Entre les novetats també cal afegir que s’incorporarà al servei la neteja dels vials dels polígons industrials i que es renovaran les dues deixalleries.

Per afavorir els objectius d’augmentar el reciclatge es portarà a terme una prova pilot en la qual una part dels contenidors incorporaran lectures amb targetes perquè qui recicli pugui obtenir bonificacions en la taxa d’escombraries. El nou contracte del Servei de neteja viària, recollida de residus i gestió de deixalleries també preveu un règim sancionador davant possibles incompliments.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Morell tindrà un nou espai polivalent

Notícia següent

Preocupació a Cunit pel futur del moll de Foix Cubelles

Notícies relacionades