Badalona acull ‘Els intangibles: la nova inversió en l’era del coneixement’

Avatar photo

S'aprofundirà sobre el moviment B-Corp, un segell que indica que l'empresa que l'ostenta compleix amb els estàndards d'acompliment social i ambiental, responsabilitat i transparència

Aquest dijous 30 de març entre les 9 i les 10.30 hores tindrà lloc al Badalona Centre Internacional de Negocis – BCIN la jornada “Els intangibles: la nova inversió en l’era del coneixement”, una sessió on s’aprofundirà en la importància dels factors intangibles com el capital humà, els procediments interns, les relacions amb els clients, la reputació, les patents i les marques, entre d’altres, a l’hora de mesurar el valor econòmic d’una empresa.

 

La jornada serà inaugurada pel primer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit d’Impuls de Ciutat i Reconstrucció COVID de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Montornès, i comptarà amb la participació de l’agència per a la competitivitat ACCIO de la Generalitat de Catalunya, B Corp Certification&Standards Lead, i l’empresa Specialisterne, certificada en B-Corp.

 

Durant la sessió es parlarà sobre què representa el moviment B-Corp, un segell que indica que l’empresa que l’ostenta compleix amb els estàndards d’acompliment social i ambiental, responsabilitat i transparència. En aquest sentit, s’avaluarà que significa per a les empreses aquesta certificació i com obtenir-la.

 

El segell B-Corp té per objectiu promoure un nou tipus d’economia en què les empreses assumeixen un propòsit més enllà dels guanys, consistent en tenir un impacte positiu en l’àmbit econòmic, social i mediambiental. Actualment, hi ha més de 4.000 empreses certificades amb el segell B-Corp al món, més de 200 a l’Estat Espanyol i 83 a Catalunya.

 

Amb aquesta jornada es vol reflexionar sobre l’evolució de la idiosincràsia de les empreses, on el criteri únicament economicista va deixant pas a un criteri amb un objectiu mixt que compatibilitza l’ànim de lucre i la rendibilitat amb l’avaluació del model de governança de l’empresa i el seu impacte en l’àmbit social i qualsevol altre àmbit d’influència. Això significa que l’estratègia empresarial ja no ha de respondre només a les necessitats dels clients, sinó també a les necessitats de la societat i del medi ambient.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

fifteen + 15 =

Notícia anterior

Las Migas inaugurarà el VI Festival Internacional de Guitarra de l’Hospitalet de l’Infant

Notícia següent

L’Ajuntament d’Amposta encarrega la redacció del Pla Local d’Habitatge

Notícies relacionades