L’Auditori Barradas acull la 42a Setmana de Cant Coral de L’Hospitalet

El cicle reunirà cors i formacions de Catalunya entre el 9 i el 17 de maig amb concerts a 10 euros

06 de maig de 2026 a les 16:49h
El cor mixt Claudefaula actuarà en la 42a edició de la Setmana de Cant Coral de L’Hospitalet

Els dies 9, 10, 16 i 17 de maig, l'Auditori Barradas serà l’escenari principal de la 42a edició de la Setmana de Cant Coral de L’Hospitalet, un esdeveniment que s’ha consolidat com una referència dins l’àmbit musical de la ciutat.

Aquesta iniciativa està impulsada per les corals locals Heura, Xalesta i Elisard Sala, que tenen com a objectiu fomentar i divulgar el cant coral entre tota la ciutadania.

 

Programació detallada dels concerts

La jornada inaugural tindrà lloc el dissabte 9 de maig, amb l’actuació del cor femení Voxalba, creat a Barcelona l’any 1989. Aquest conjunt està integrat per una vintena de veus i destaca per la seva qualitat vocal així com per un repertori diversificat i complex. A més, Voxalba compta amb tres discos enregistrats i ha ofert concerts tant a Catalunya com arreu d’Espanya i en l'àmbit internacional.

Diumenge 10 de maig, seran protagonistes el Cor Mvrtra i el cor mixt Claudefaula. El Cor Mvrtra prové de Badalona i té vinculacions amb el Monestir de Sant Jeroni de la Murtra; està especialitzat en música polifònica dels períodes Renaixement i Barroc. Per altra banda, Claudefaula ofereix un repertori variat que inclou des d’obres populars fins a composicions d’autors diversos.

L’activitat continuarà dissabte 16 de maig, quan actuarà el trio vocal Silvestres, procedent del Ponent. Aquest grup aborda la polifonia tradicional mediterrània des d’una òptica contemporània, recuperant peces transmeses oralment que són reinterpretades des d’una mirada crítica, feminista i inclusiva que combina patrimoni musical amb creació pròpia.

L’última sessió es durà a terme diumenge 17 de maig, on tancarà el programa la formació gòspel Vocal Groove BCN. Fundat l’any 2014, aquest conjunt està format per cantants professionals, docents i directors coralistes. L’any actual va rebre el premi al millor cor gòspel europeu en categoria petit format al concurs internacional How Sweet the Sound celebrat al Royal Albert Hall de Londres.

 

Més d’una dècada promovent el cant coral a L’Hospitalet

Aquesta setmana dedicada al cant coral es realitza ininterrompudament des del 1985 I s’ha convertit en una plataforma essencial per donar visibilitat a aquesta disciplina artística tant dins Catalunya com més enllà del territori català.

Tots els concerts començaran puntualment a les 19 hores a l’Auditori Barradas. Les entrades tenen un cost unitari de 10 euros.