Arriba a Barcelona foodStories, una nova proposta per fer la compra per receptes i evitar el malbaratament d’aliments

La companyia es presenta a la ciutat amb una oferta de llançament de 10€ de descompte en la primera comanda durant tot el mes d’abril

Amb les restriccions imposades per la pandèmia, passem molt temps a casa, hem limitat les sortides a restaurants i ara cuinem més que abans. Però per no complicar-nos la vida, en molts casos recorrem a les receptes de sempre i tendim a menjar més o menys el mateix. En aquest context arriba a Barcelona foodStories, un nou concepte d’alimentació d’elaboració casolana que permet fer la compra en línia per receptes i rebre a casa els ingredients exactes per preparar-les.

Es tracta de receptes basades en productes de temporada, dissenyades a partir de la premissa d’una dieta saludable, que busquen la innovació a la cuina des de la senzillesa, amb propostes atractives creades per nutricionistes i xefs i influencers reconeguts de l’alimentació saludable com @chefbosquet, @foodtropia o els catalans de @deliciaskitchen, que aporten un punt diferent als menús i que qualsevol pot cuinar sense dificultat, per menjar a casa com si ho féssim en un restaurant.

“Apostem per una nova manera de gaudir del menjar que s’adapta a les circumstàncies actuals, que permet divertir-se cuinant i tastar coses noves, sense que calgui perdre temps anant al supermercat. Els ingredients es reben còmodament a casa, amb la garantia que tots són de primera qualitat. Els productes que reben els clients s’han comprat aquell mateix matí a Mercabarna a productors de proximitat, amb la qual cosa promovem el consum local i prestem suport a les economies locals”, apunta Emilio Viguera, director general de foodStories.

Des de la seva botiga en línia, l’usuari pot confeccionar-se els menús escollint entre un total de 35 receptes diferents, que canvien cada setmana segons l’estacionalitat dels ingredients, i seleccionant el nombre de racions que vol cuinar de cada plat. Posteriorment, rep els meal kits al domicili amb les quantitats justes de cada ingredient, per evitar el malbaratament de menjar. De moment, la zona de repartiment cobreix tota l’àrea metropolitana de la ciutat, amb la previsió d’ampliar-la a municipis limítrofs en una segona fase.

La companyia ha apostat decididament per la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient, per la qual cosa tots els seus enviaments substitueixen el plàstic d’un sol ús per envasos de paper o cartró reciclats i envasos de vidre recirculables, que l’usuari retorna perquè s’esterilitzin i es reutilitzin en comandes futures. El repartiment es duu a terme des del seu centre logístic situat al Prat —on es preparen els meal kits—, mitjançant una flota de vehicles elèctrics per evitar emissions de CO2. I, com que compren directament als productors locals de Mercabarna, s’eviten intermediaris i es redueix la petjada de carboni associada al transport.

Tot plegat converteix foodStories en la primera empresa del món que serveix menjar a domicili en envasos recirculables, i en el primer comerç electrònic d’alimentació saludable i sostenible amb un impacte positiu a la societat.

15.000 racions servides a Madrid en sis mesos

La companyia es va presentar de forma oficial a Madrid el setembre de 2020, on al principi només va cobrir la zona del centre de la ciutat. A hores d’ara, ha ampliat les àrees de repartiment a diversos municipis de l’oest de la comunitat (Pozuelo, Aravaca, Boadilla, Las Rozas, Majadahonda i Somosaguas) i es planteja ja una segona ampliació cap a la zona nord, incloent-hi altres localitats com Alcobendas i San Sebastián de los Reyes.

Només a Madrid, en aquests sis mesos foodStories ha aconseguit més de 500 clients als quals ha servit 15.000 racions de menjar i, com que es cuinen les racions exactes, s’ha evitat el malbaratament 1.250 kg de menjar. A  més a més, s’han recirculat 12.000 envasos de vidre, amb la qual cosa se n’han evitat més de 16.000 de plàstic d’un sol ús. Finalment, gràcies a la seva logística d’últim quilòmetre basada en vehicles no contaminants s’ha evitat l’emissió de 500 kg de CO2 a l’atmosfera.

Quant a les receptes que han gaudit de més èxit, en destaquen les de cuina asiàtica, com la sopa thai, el pad thai, la sopa ramen o els woks, i també receptes tradicionals amb un punt d’originalitat pel seu valor saludable, com l’hamburguesa de tonyina, els dònuts de carbassa, la pizza d’espelta o la crema de pastanaga amb gingebre. Amb motiu del llançament a Barcelona, s’inclouran al receptari diversos plats de la gastronomia catalana que s’aniran publicant durant el mes d’abril, i que començaran amb una variant dels calçots tradicionals.

foodStories arriba a Barcelona amb una oferta de llançament de 10€ de descompte en la primera comanda durant tot el mes d’abril, si s’inclou el codi fSBCN durant el procés de compra en línia.