Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

S’aprova el projecte de soterrament de la Granvia a l’Hospitalet

Avatar photo

Les obres estan previstes que comencin el 2021 i que durin tres anys, amb un cost superior als 100 MEUR

Imatge de l’Hospital Duran i Reynals. Foto CEDIDA

El Consorci per a la Reforma de la Granvia, format per la Generalitat i l’Ajuntament de L’Hospitalet, ha estat informat avui de l’aprovació definitiva del projecte constructiu del soterrament de la Granvia al seu pas per aquest municipi, per part del Departament de Territori i Sostenibilitat.

El projecte preveu completar el soterrament de la Granvia entre la rambla de la Marina i el riu Llobregat, al seu pas per L’Hospitalet. L’obra la impulsa el Consorci per a la Reforma de la Gran Via, amb un pressupost total de 114,83 milions d’euros. L’inici de les obres es preveu pel tercer trimestre de l’any 2021, amb una durada estimada de 36 mesos.

Aquest soterrament permetrà fer compatible la via ràpida amb els carrers urbans i millorar les connexions entre ambdues parts de la ciutat, incloent-hi els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals. L’únic tram que restarà per soterrar serà el que es creua amb les vies del tren. El soterrament de la Granvia a L’Hospitalet donarà continuïtat al que ja es va impulsar al seu tram barceloní, fins a la plaça d’Europa.

Soterrament i creació de calçades laterals

El projecte consisteix en el soterrament de 1.000 metres del tronc central de la C-31 i un cobriment total de 415 metres, així com la creació de dues calçades laterals, entre la rambla de la Marina i la ronda Litoral, a prop del riu Llobregat.

Les principals actuacions que es realitzaran són:

  • Depressió del tronc central de la Granvia, des de l’encreuament amb la B-10 fins a l’Hospital Duran i Reynals (estudi fins a rambla de la Marina en segona fase).
  • Definició de les calçades laterals costats muntanya i mar de la Granvia i les seves connexions.
  • Estudi i definició dels diferents enllaços.
  • Drenatge del tronc central i calçades laterals, amb la construcció d’un dipòsit de retenció d’aigües pluvials en el tronc de la Granvia, i un segon  en un dels ramals d’enllaç de la B-10 amb la Granvia.
  • Reposició de la xarxa actual de sanejament de la zona, amb el desviament del col·lector.
  • Desviaments provisionals del trànsit de la Granvia actual per a l’execució de les obres.
  • Estructures de cobriment del soterrament:

o   Cobertura de la prolongació del carrer de la Feixa Llarga.

o   Cobertura davant de l’Hospital de Bellvitge.

o   Cobertura de la prolongació del camí de Pau Redó.

o   Cobertura davant l’Hospital Duran i Reynals.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mataró posa en valor el seu front marítim per captar turisme familiar de proximitat

Notícia següent

Cervera prohibeix aparcar vehicles a la plaça Major

Notícies relacionades