Rodalies fa aigües i Adif en culpa a un llamp

Avatar photo

Tant el Servei Meteorològic de Catalunya com l'AEMET han desmentit que dilluns a la nit caigués cap llamp a Gavà ni al Baix Llobregat

El caos a la línia R2 de Rodalies, que va començar aquest dilluns a la nit, i segons el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, va ser provocada per l’impacte d’un llamp a una catenària.

Flores assegurà que “la mala sort va ser que la catenària va caure sobre el quadre del sistema de senyalització” i arran d’això va començar l’incendi.

ELS CENTRES METEOROLÒGICS DESMENTEIXEN

El mapa de la Xarxa de Detecció de Descàrregues Elèctriques atmosfèriques, que publica el Meteocat pel dilluns a la nit, desmenteix la versió de Flores, i demostra que ni a Gavà ni a la comarca del Baix Llobregat no va caure cap llamp aquella nit.

De fet, de llamps sí que en van caure la nit anterior, el 30 d’abril, i el més proper al punt de l’incident va caure a quatre quilòmetres i mig.

EL GOVERN VOL MESURES EXTRAORDINÀRIES

Aquesta tarda hi ha hagut una reunió amb Renfe i Adif, que havia de servir perquè “expliquin què pensen fer per resoldre la situació i per saber quines mesures extraordinàries posaran”, assegurava el conseller de Territori Juli Fernández.

Malgrat el clima de cordialitat de la reunió, que ha acabat a les cinc, la Generalitat vol fer una investigació pròpia, segons el secretari de Mobilitat i Logística, Marc Sanglas, perquè no s’acaben de creure les explicacions que els han donat Renfe i Adif, que segueixen sostenint que la principal hipòtesi de l’avaria és el llamp misteriós.

I ARA QUÈ?

De moment Renfe, que ha d’operar de forma manual, sense senyalització automàtica, ofereix un mínim servei de 3 combois per hora en cada sentit i s’han habilitat alguns autocars que fan el mateix trajecte. També s’ha reforçat el servei de BUS regular entre Barcelona, Vilanova i la Geltrú i Sitges.

La cosa va per llarg, ja que la normalitat no tornarà fins d’aquí a tres o quatre setmanes, cosa que complicarà de forma molt notable la mobilitat de milers d’usuaris.

UN ROSARI D’AVARIES

La deixadesa i desinversió d’Adif i Renfe amb el sistema de Rodalies de Catalunya es fa palesa amb la quantitat d’incidències que s’hi produeixen, i que provoquen des de petits retards fins a la paralització total del sistema.

En una intervenció avui al Parlament, el conseller del ram, Juli Fernández, ha assegurat que una incidència “li pot passar a tothom”, però ha remarcat que “a Rodalies, vuit de cada deu dies hi ha una incidència greu”.

El sistema de Rodalies ha patit 525 incidències greus en la xarxa ferroviària durant el 2022, 1,4 incidències diàries.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Catalunya compta amb una nova comarca a partir d’avui: El Lluçanès

Notícia següent

Es posa en marxa la segona edició de la campanya “A Badalona som Bons!”

Notícies relacionades