Aliança Catalana aposta per Joana Berrio per liderar la candidatura a Sabadell el 2027

La presidenta local del partit encapçalarà una llista centrada en la seguretat, els serveis municipals i la gestió de la ciutat

19 de juny de 2026 a les 15:59h

Aliança Catalana ha confirmat que serà encapçalat per Joana Berrio en les pròximes eleccions municipals a Sabadell. Nascuda a la mateixa ciutat, Berrio exerceix actualment al servei d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Sabadell i des de fa unes setmanes ostenta el càrrec de presidenta local del partit impulsat per Sílvia Orriols.

La candidata és titulada en Gestió i Administració Pública per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i també per la Universitat de Barcelona (UB). També presideix l’Associació Cultural Sabadell i Israel, entitat dedicada a promoure els vincles culturals i el coneixement mutu amb el país hebreu. 

 

Línia política i compromís local

En un comunicat oficial, Aliança Catalana ha expressat que presentaran una candidatura amb un fort “arrelament local” orientada exclusivament a Sabadell. El partit assegura que “el projecte que encapçala Berrio posa el focus en la gestió municipal, la millora dels serveis i la defensa dels interessos de la ciutat”.

A través d’un vídeo difós a les xarxes socials, Berrio ha manifestat que “Sabadell ha de tornar a ser una ciutat neta, segura, occidental i ben gestionada”. Afegint-hi que “molt sabadellencs tenen la sensació que la ciutat ha perdut empenta i civisme i s’ha deixat de premiar la cultura de l’esforç”. Aquest missatge sintetitza els eixos principals del seu programa electoral segons fonts del partit.