El consistori de L’Hospitalet ha iniciat el procés de retirada de dotze quioscos de premsa que ja no estan operatius a l’espai públic. Les primeres tasques s’han dut a terme al quiosc ubicat a la confluència entre l’avinguda del Carrilet i el carrer de l’Aprestadora.
Aquests punts de venda havien finalitzat fa temps la seva concessió amb l’Ajuntament, motiu pel qual es troben inactius. La decisió d’eliminar-los respon a la necessitat d’evitar possibles riscos relacionats amb la seguretat, com ara problemes d’estabilitat estructural o usos inadequats dels immobles.
Un cop completada la retirada, s’efectuarà una pavimentació dels espais alliberats per ampliar les voreres i facilitar-ne així una millor accessibilitat per als vianants.
Crisi en el sector i reducció significativa dels quioscos
Els canvis socials, econòmics i tecnològics dels últims anys, juntament amb les noves formes de consum, han generat un declivi notable en el sector de venda directa de premsa. En aquest sentit, actualment només hi ha tretze quioscos actius a L’Hospitalet, una xifra molt inferior als setanta-cinc que funcionaven fa quinze anys. Cal recordar que el 2020 ja es van retirar vuit punts similars distribuïts per la ciutat.
Actualització normativa per incentivar la modernització
L’any 2021, l’Ajuntament va aprovar una modificació del Reglament municipal referent als quioscos, incorporant un canvi normatiu que permet exhibir publicitat als panells laterals i posteriors integrats en aquestes estructures situades a l’espai públic. Aquesta mesura té com a objectiu promoure la renovació dels punts de venda, incentivar aquesta activitat comercial i millorar el servei ofert als ciutadans.
Detall dels quioscos afectats per la retirada
Les actuacions compten amb un termini previst d’execució de quatre mesos i un pressupost total que ascendeix a 75.159,15 euros. Els quioscos que seran retirats són els següents:
- Avinguda del Masnou amb carrer de Castellvell
- Plaça de Guernica
- Avinguda de Catalunya amb carrers Ceravalls i Renclusa
- Carrer de l’Ermita davant bloc 68A
- Avinguda d’Isabel la Catòlica amb carrer Rosa d’Alexandria
- Avinguda del Metro amb carrer Santiago Ramón y Cajal
- Avinguda del Carrilet amb carrer Aprestadora
- Rambla de la Marina (davant Marina Center)
- Carrer Maladeta amb carrer Molí
- Carrer Progrés amb carrer Occident
- Plaça Mare de Déu del Pilar amb carrers Ramon Solanich i Riera
- Avinguda Tomás Giménez amb carrer Pubilla Cases