L’Ajuntament de Barcelona ha enllestit aquests dies una obra impulsada pel Pla de Barris del Turó de la Peira. Es tracta d’una actuació de millora de l’espai públic que ha suposat la pacificació dels entorns escolars, amb la creació d’espais d’estada i de passeig amb la incorporació de jocs infantils als voltants de l’Escola Amor de Dios, a la cantonada dels carres Travau i Canfranc, al districte de Nou Barris. Aquesta actuació, que està pendent de completar a la tardor amb la plantació de més exemplars d’arbres i altra vegetació, va començar al mes de febrer passat i suposa una inversió propera als 900.000 €. El desenvolupament d’aquest projecte ha permès actualitzar i millorar l’oferta lúdica existent en aquest àmbit proper al centre educatiu, per una banda, generar espais d’estada de qualitat, per una altra banda, i per últim, millorar l’accessibilitat i la connexió urbana amb l’entorn més immediat.
L’obra dels entorns de l’Escola Amor de Dios ha permès ampliar la vorera del carrer Travau, millorant l’accessibilitat i la seguretat d’aquest vial, i s’ha habilitat plataforma única a la cantonada entre el carrer de Travau i el carrer de Canfranc, revertint les prioritats i generant una nova plataforma sobre aquesta cantonada per accedir a l’escola. Així doncs, s’ha creat una nova placeta que dona resposta a les necessitats de les famílies en els moments d’entrada i sortida al centre educatiu. De fet, la proposta s’ha treballat acuradament amb la participació de la comunitat educativa del centre escolar i les associacions veïnals implicades en la millora de l’espai públic.
En aquesta actuació també s’ha incorporat nou mobiliari urbà per descansar posant una atenció especial a l’hora d’escollir i dissenyar el mobiliari lúdic, tenint molt en compte les característiques del centre escolar, i pensant sobretot en l’accessibilitat i els usos per a infants amb diversitat funcional, Queda pendent plantar nou arbrat per generar ombres, una actuació que s’ha de fer a la tardor perquè la vegetació arreli bé. Alhora s’ha aprofitat l’arbrat d’alineació del carrer de Travau per generar un gran escocell amb arbustives, a part dels arbres de nova plantació que hi haurà.
A l’accés nord de l’Escola Amor de Dios s’ha abaixat la cota de la cantonada nord oest, i s’ha creat un espai més pla i més ampli també de plaça, amb bancs que miren cap a l’accés a l’escola. En aquest entorn s’ha instal·lat una nova zona de jocs infantils amb una superfície de 181 m².
En paraules del regidor de Nou Barris, Xavier Marcé, “aquesta actuació respon a una prioritat clara del districte: pacificar els entorns escolars i guanyar espais públics de qualitat que millorin la vida quotidiana de les famílies i dels alumnes. Volem que l’Escola Amor de Dios i el seu entorn disposin d’un espai segur, accessible i verd, que afavoreixi la mobilitat a peu, el joc infantil i la convivència veïnal. Amb aquesta transformació no només millorem l’accessibilitat i la connectivitat urbana, sinó que també dinamitzem l’espai i potenciem les relacions socials i comunitàries al barri del Turó de la Peira.”
Paral·lelament a aquesta intervenció, el Pla de Barris del Turó de la Peira va iniciar al mes de febrer les obres de millora de la connexió urbana al carrer de Rosario Pi, unes obres que continuen en marxa i que està previst que acabin cap a finals d’any, i que també suposaran un gran salt en la qualitat de l’entorn dels centres educatius que hi ha en aquesta zona – l’Escola Turó i l’Escola Bressol Turó-, amb l’arranjament del parc de jocs infantils i l’ampliació de les zones de passeig i estada.