Aquest dimarts, el tercer tinent d’alcalde i regidor de Comunicació i Imatge de l’Ajuntament de Granollers, Martí Pujadas, ha comparegut al Tribunal d’Instància de Granollers en relació amb un taller realitzat durant la Festa Major del 2024. La sessió, que ha durat més de dues hores, s’ha centrat en una activitat en què se simulava la fabricació i llançament de còctels molotov contra ninots vestits amb uniforme policial. En aquell moment, Pujadas exercia com a regidor de Cultura.
En finalitzar la declaració, Pujadas ha optat per no fer cap manifestació pública. També han estat citats a declarar tres responsables vinculats a la colla dels ‘Blaus’, organitzadors del taller.
L’activitat investigada s’anomena 'Tècniques aplicades de Guerrilla Urbana' i formava part del programa oficial de la Festa Major celebrada al mes d’agost. Segons informa el sindicat policial USPAC, que va presentar denúncia davant la Fiscalia, el taller incloïa una demostració sobre com fabricar còctels molotov simulats i com llençar-los contra agents policials. A més, també mostrava com construir barricades utilitzant contenidors.
Procediment judicial obert després del recurs fiscal
Inicialment, el jutjat va decidir arxivar provisionalment les diligències relacionades amb aquest cas; no obstant això, la Fiscalia va presentar un recurs sol·licitant reobrir les investigacions contra Pujadas i els tres membres dels ‘Blaus’. L’Audiència Provincial de Barcelona va acceptar aquest recurs i va ordenar reprendre les actuacions judicials per practicar les proves requerides pel ministeri públic.
Pujadas està defensat per l’advocada Olga Tubau. Des del consistori recorden que ja en aquell moment l’alcaldessa Alba Barnusell havia qualificat aquesta activitat com un acte “desafortunat i aïllat” durant el transcurs dels fets, afegint que aquesta valoració segueix vigent actualment.