El barri de Sant Antoni de Llefià es prepara per viure una de les cites més emblemàtiques de les seves festes populars amb la celebració del 39è Correfoc de Llefià, que tindrà lloc el pròxim dissabte 6 de juny. L’esdeveniment, que començarà a partir de les 19.30 hores, convertirà carrers i places en un gran escenari de llum, foc i tradició.
La celebració està coordinada pel Grup de Diables Kapaoltis i la Comissió de Festes de Sant Antoni de Llefià, que han preparat un programa d’activitats adreçat a públics de totes les edats.
La jornada arrencarà a les 19.30 hores amb una cercavila cap a l’inici del correfoc, que passarà per la plaça de Trafalgar i recorrerà l’avinguda del Marquès de Sant Mori a l’altura de l’avinguda Doctor Bassols.
Els més petits seran els protagonistes a partir de les 20.15 hores amb la celebració del 19è Correfoc Infantil, que recorrerà l’avinguda del Marquès de Sant Mori fins a la plaça de Trafalgar. En aquesta edició hi participaran les colles Diables Kapaoltis, Bufons del Foc, Diables Rojos, Ball de Diables de Badalona i Dimonis d’Olivella.
Ja a la nit, a les 22.15 hores, començarà el tradicional Correfoc de Llefià, un dels actes més esperats de les festes del barri. El recorregut sortirà de l’avinguda del Marquès de Sant Mori, a l’altura de l’avinguda Doctor Bassols, i continuarà pels carrers de Pérez Galdós, ronda de Sant Antoni i Ramiro de Maeztu, fins a finalitzar a la plaça de Trafalgar.
Els amfitrions, els Diables Kapaoltis, estaran acompanyats per diverses colles convidades, entre les quals hi haurà els Bufons del Foc, el Ball de Diables de Badalona, les Bèsties i Diables de la Salut, els Diables Rojos i els Dimonis d’Olivella.
Amb gairebé quatre dècades d’història, el Correfoc de Llefià s’ha consolidat com una de les activitats més destacades de les festes de Sant Antoni de Llefià i una de les expressions més arrelades de la cultura popular catalana al barri.