Les xarxes de calor de FEDA Ecoterm han subministrat 41 GWh d’energia tèrmica durant la temporada d’hivern 2025-2026, un 11% més que en el mateix període de l’any anterior. L’augment s’explica per l’extensió d’aquestes infraestructures, que contribueixen a cobrir les necessitats de calefacció dels edificis, diversificar les fonts d’energia del país i limitar el creixement de la demanda elèctrica.
Entre els mesos d’octubre del 2025 i abril del 2026, les tres xarxes de FEDA Ecoterm —Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i Soldeu— han passat de subministrar 36,7 GWh a 41 GWh. Per xarxes, la d’Escaldes-Engordany ha aportat 4,95 GWh, mentre que les d’Andorra la Vella i Soldeu han subministrat 18,3 GWh cadascuna.
La vall central ja funciona com una única xarxa
Una de les principals novetats d’aquesta temporada és que les xarxes d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany ja funcionen com una infraestructura única. Aquesta interconnexió ha de permetre optimitzar l’aprofitament de l’energia produïda i millorar l’eficiència global del sistema.
El gerent de FEDA Ecoterm, Alberto Manzano, ha explicat que “el desenvolupament de les xarxes es duu a terme d’acord amb les necessitats de les zones on s’implanten”. En aquest sentit, ha recordat que s’estan completant actuacions com les del carrer de Na Maria Pla, a Andorra la Vella, com la captació d’aigua i l’ampliació de la central de fred d’Escaldes-Engordany.
“L’hivern vinent podrem aprofitar els beneficis de disposar d’una única xarxa a la vall central i de les noves connexions que s’estan incorporant”, ha assenyalat Manzano.
Més capacitat de fred a Escaldes-Engordany
FEDA Ecoterm també treballa per reforçar el subministrament de fred. Les obres de captació d’aigua i ampliació de la central de fred d’Escaldes-Engordany permetran incrementar la capacitat disponible dels 1,4 MW actuals fins a una xifra propera als 4 MW.
Manzano ha remarcat que les xarxes de calor són una eina important per avançar en la transició energètica del país. “Aquestes infraestructures contribueixen a reduir les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle i, al mateix temps, ajuden a gestionar de manera més eficient la demanda energètica”, ha indicat.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
