Aquest dimarts té lloc al Centre de Formació Professional d’Aixovall, la 3a Jornada
de robòtica educativa. Aquest any la jornada se centra en el paper de la robòtica educativa i les STEAM (àrees de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques i Arts) i en el
desenvolupament del pensament computacional dels alumnes des de maternal fins
a batxillerat.
Durant la jornada, diversos docents exposaran als seus companys de professió les
activitats de robòtica i STEAM que han dissenyat i portat a terme als seus centres, i
després s’obrirà debat sobre l’adaptació de les dites activitats als diferents nivells
educatius i sistemes del país.
Des del ministeri d’Educació destaquen que les dues anteriors edicions han servit
per a promocionar projectes tecnològics a les escoles que, més enllà del treball de
la robòtica i la programació per part dels alumnes, han ajudat a treballar altres parts
del currículum mitjançant els robots, motivant així molt més als alumnes.
Com a novetat enguany s’ofereix també un ‘Speaker’s corner‘ on es presenten
casos d’èxit realitzats a diferents escoles del país, com ara el projecte de Canillo
TV, la inserció de la robòtica educativa al currículum de 1a Ensenyança i un
projecte de robòtica, enginyeria i electrònica de Batxillerat.