El telèfon 177 rep 70 trucades i evita "dos suïcidis imminents"

Es tracta d’un servei confidencial dirigit a totes aquelles persones que es troben en un moment de vulnerabilitat

17 de juliol de 2025 a les 16:34h
Foto: SFG
Foto: SFG

La Línia Verda, el telèfon 177 que es va posar en marxa el mes de setembre de l'any passat, ha rebut fins al mes de juny un total de 70 trucades. Fruit d'aquests contactes, segons detallen des del ministeri de Salut, s’han realitzat tres activacions dels serveis d’emergències i d'aquests dos rescats efectius.

Pel que fa al perfil de les persones que han trucat a aquest servei, cal destacar que el 55% de les trucades han estat per part de dones i el 45% per homes. La majoria de les persones es trobaven en la franja d'edat entre els 36 i 65 anys, seguida de la de 18 a 35 anys.

El ministeri de Salut va posar en marxa a principis del setembre de l'any passat la línia d’atenció telefònica per a la prevenció de les conductes suïcides. Les persones que es troben en aquesta situació poden trucar al telèfon gratuït 177, mitjançant el qual se’ls ofereix atenció de manera immediata. Aquesta línia anomenada 'Verda' permet també activar els serveis que siguin necessaris en funció de la situació de la persona. El telèfon està actiu les 24 hores del dia durant els set dies de la setmana.

Es tracta d’un servei confidencial dirigit a totes aquelles persones que es troben en un moment de vulnerabilitat, a través del qual se’ls ofereix suport psicoemocional, orientació sobre els recursos existents al país en salut mental, i, en cas de risc alt de suïcidi, permet activar els serveis d'emergència oportuns.

Xat per a joves

Una altra eina de suport que Salut va posar en marxa l'any passat va ser el xat emocional 'Tot bé?'. Des de l’inici del servei (el mes de novembre) i fins al juny s’han obert 132 xats i s’han registrat 3.330 missatges. Majoritàriament, han fet ús del servei dones (75%), enfront dels homes (25%) i la majoria d'usuaris han estat menors d'edat.

'Tot bé?' és un servei de missatgeria instantània que es va posar en marxa per donar suport emocional a adolescents i joves en situació de crisi. A través de Whatsapp al número 651 651, es poden comentar neguits o parlar sobre salut mental en un espai confidencial. Aquest xat està actiu, també, les 24 hores del dia durant els set dies de la setmana.

El servei ofereix suport psicoemocional i, en cas que la persona demani ajuda, se l’orienta i informa sobre els recursos assistencials i comunitaris existents al país en matèria de salut mental.

Des del ministeri de Salut valoren que estan "satisfets amb el funcionament d’aquests dos serveis, ja que permeten donar una resposta a les persones que es troben en un moment de malestar emocional 24 hores al dia, els set dies de la setmana (el xat emocional) i de donar una assistència immediata en casos de risc de suïcidi, també els 365 dies de l'any i les 24 hores de servei (línia verda)". De fet, subratllen el fet que, en aquest darrer cas, ha permès "evitar dos suïcidis imminents i salvar la vida de dues persones".

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit