El cònsol major de Sant Julià de Lòria, Cerni Cairat, i el Govern es reuniran la pròxima setmana per tractar el problema de la massificació turística als jardins de Juberri. Així ho ha confirmat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant la presentació de l'Andorra Cycling Masters, on els mitjans de comunicació han aprofitat per demanar si ja hi havia hagut alguna entesa entre ambdues parts. "No ens hem reunit encara amb el cònsol major, però tenim previst fer-ho la setmana vinent per tractar aquesta qüestió" ha confirmat, revelant que des de l'executiu estan "totalment oberts a oferir la nostra col·laboració amb el que faci falta".
Si bé es preveu que sigui una conversació fructífera, la resolució, però, només podrà vindre per part del comú lauredià, ja que es tracta d'un terreny comunal que ja va ser cedit el 2005 a una família per transformar els jardins en una atracció turística. Segons s'ha publicat, hi ha una gran explotació del terreny que ha provocat que es fregui la saturació de la zona residencial. Una situació que cada vegada es complica més i que hi ha trams que ja estan molt afectats, com ara els carrers del Bec i del Bosc, que són sense sortida i amb accés únic des de la carretera de la Rabassa.
És per aquest motiu que des de la corporació comunal es vol posar un fi definitiu a la massificació dels jardins. De fet, el passat 15 d'agost Cairat va publicar a les seves xarxes socials que compartia la preocupació i que entenia l'enuig del veïnat de Juberri. "A curt termini, el cos d’agents de circulació del comú farà més controls. Des del comú de Sant Julià de Lòria s’ha deixat de promoure els Jardins com un atractiu turístic. En les setmanes vinents mantindrem una reunió amb Andorra Turisme i Jordi Torres per expressar-los personalment aquests problemes i cercar solucions", escrivia en una piulada a X.
Sant Julià de Lòria i el Govern es reuniran la setmana vinent per tractar la massificació a Juberri
Si bé es preveu que sigui una conversació fructífera, la resolució, però, només podrà vindre per part del comú lauredià, ja que es tracta d'un terreny comunal que ja va ser cedit el 2005 a una família
29 d'agost de 2025 a les 21:37h

El més llegit