Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Sant Julià de Lòria identifica 25 comerços susceptibles d’accedir a la xarxa de turisme sostenible

Avatar photo

El comú incentiva els propietaris fent-se càrrec del 50% dels costos de les accions que hauran d'implementar el primer any

Sant Julià de Lòria va esdevenir fa uns mesos la primera parròquia d’Andorra en obtenir la Label Biosphere com a destí de turisme sostenible atorgada per l’Institut de Turisme Responsable. Ara, el Comú fa un pas més i vol implicar a part del teixit comercial de la parròquia a fi que els establiments susceptibles de ser objectiu turístic passin a formar part de la xarxa.

Amb aquesta finalitat, l’empresa auditora Unida ha fet un treball de camp en què ha detectat uns 25 establiments que es podrien adherir, perquè tenen que veure amb el turisme, i ara començarà una campanya per explicar els empresaris el que suposa l’obtenció de la label aconseguida pel Comú i instar-los a formar part d’una xarxa a través de la qual es vol potenciar aquesta mena de turisme. “La voluntat de la corporació és dinamitzar el comerç a través del turisme sostenible”, ha explicat el cònsol major, Josep Majoral.

Així, els auditors visitaran restauradors, apartaments turístics, hotels i botigues per veure quins establiments volen obtenir la certificació de turisme sostenible i el Comú assumirà la meitat del cost que és de 600 euros el primer any. Per obtenir l’etiqueta cal implementar accions relacionades amb l’eficiència energètica, el respecte pel medi ambient i l’integració a l’entorn cultural de la parròquia, i seran els auditors els que els expliquin com fer-ho en cas d’acceptar voler formar part de la xarxa.

“El Comú ha fet una acció molt valenta quan, amb uns compromisos clars, pretén que la gent que ens vingui a veure s’integri en base als indicadors relacionats amb l’etiqueta”, ha manifestat el CEO d’Unida, Josep Maria Comes, que ha afegit que “no es tracta d’un canvi radical en la forma de funcionar dels comerços ni d’inversions potents, sinó de l’enfocament”.

Per exemple, una de les accions que pot fer un restaurant que vulgui adherir-se a la xarxa és promocionar els productes de quilòmetre zero perquè d’aquesta manera es reivindica el producte autòcton i al mateix temps es redueix l’emissió de gasos contaminants ja el transport de la mercaderia precisa de menor distància.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Festa Major de la Pobla s’endinsa en la setmana dels espectacles

Notícia següent

Els informadors turístics de Roses reben formació sobre el Parc Natural del Cap de Creus

Notícies relacionades