Dimarts, 18 de febrer de 2025
És notícia

L’Enfira’t omple de visitants el centre d’Encamp

Avatar photo

La cònsol major ha destacat l’alta afluència de públic des de primera hora del matí i ha celebrat la participació de més de 80 expositors

L’Enfira’t ha omplert de visitants el centre d’Encamp que des de primera del matí han sortit al carrer per participar en la segona edició de la fira multisectorial d’Encamp.

L’acte inaugural, que ha tingut lloc aquest dissabte, ha comptat amb la presència del síndic general, Carles Ensenyat, de la consellera general, Maria Martisella, i dels ministres de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i de Cultura i Esports, Mònica Bonell, a més a més dels consellers comunals d’Encamp que han visitat tots els expositors i han participat en diverses activitats de l’Enfira’t.

La cònsol major, Laura Mas, i el conseller de Reactivació Econòmica, Nino Marot, han agraït als més de 80 expositors la seva participació i han destacat que “més del 80% repeteixen respecte l’any passat”.

Mas ha destacat que “la fira és un esdeveniment ideal per visualitzar el teixit empresarial, social i cultural de la parròquia” i ha agraït a tot l’equip comunal i els expositors, entitats, associacions i empreses, “l’esforç per participar durant tot el cap de setmana en aquest esdeveniment”

A primera hora del matí les autoritats assistents han iniciat el recorregut a la zona dels automòbils i del club de tir amb arc, al pati de l’escola francesa,  on han pogut convertir-se en arquers per un moment, i han continuat tot el recorregut fins arribar a la zona de Prat de l’Areny amb on hi ha la zona de construcció, on han pogut pujar a una de les cistelles d’una grua a més de 80 metres d’alçada. L’activitat és oberta a tothom i és gratuïta.

La zona de restauració es troba situada al Complex Esportiu on hi ha la festa del pop durant tot el cap de setmana, a proposta del FC Encamp, i diversos expositors per degustar propostes gastronòmiques d’Encamp.

Mas ha recordat que un dels propòsits de l’equip comunal és “posar a l’abast de tothom un espai per promocionar-se i donar-se a conèixer per seguir enfortint el teixit empresarial, cultural, esportiu i social de la parròquia” i  ha afegit que “l’Enfira’t aconsegueix aquest objectiu”.

 

Per la seva part el conseller de Turisme i Reactivació Econòmica, Nino Marot, ha explicat que aquest cap de setmana s’apleguen més de 80 expositors distribuïts en 5 espais firals “amb continuïtat” que era una de les demandes dels paradistes. Marot ja agraït “la predisposició de les empreses, entitats i associacions per participar en aquesta segona edició de l’Enfira’t,  ja que un 80 % han repetit” i ha animat a tothom a “redescobrir les empreses de la parròquia ja que, com va passar l’any passat la gent se sorprendrà de la diversitat de serveis i productes que podem trobar al costat de casa

Durant el matí s’han dut a terme diverses activitats de l’escola Broadway, de l’Esbart Sant Romà, la tarda ha comptat amb la visita dels jugadors del Morabanc de bàsquet i diversos clubs esportius de la parròquia han organitzat activitats durant tot el dia.

La delegació de Rouillac, ciutat agermanada amb Encamp, ha participat aquesta tarda amb un espectacle de dansa contemporània de l’associació Evi Danse.

Continua l’Enfira’t avui diumenge durant tot el dia

D’altra banda, de les 11 h a les 12 h de diumenge hi haurà una masterclass i exhibició del club Karate Encamp, on els alumnes i entrenadors faran una demostració d’aquest art marcial mil·lenari.

Posteriorment, de les 12 h a les 13 h, el Grup Folclòric Do Alto Minho oferirà una actuació de ball tradicional. Ambdues activitats es faran a la Sala de Congressos del Complex.

Pel que fa al migdia de diumenge ‘Froy Lands’ actuarà a l’hora del vermut a la plaça de Sant Miquel, de les 12 a les 14 h.

Durant la tarda de diumenge, de les 16 h a les 18 h, el club Kung Fu farà una masterclass també a la Sala de Congressos. I de les 17 h a les 18 h hi haurà una masterclass de cycling a la plaça de Sant Miquel. Per participar en aquesta darrera activitat cal fer inscripció prèvia a les oficines de Turisme.

A més, durant tot el cap de setmana, els museus de la parròquia oferiran portes obertes i visites guiades.

Diumenge les visites al Museu de l’Electricitat seran de les 10 h a les 12, al Museu de l’Automòbil de les 10 h a les 14 h i a l’Hotel Rosaleda de les 11h a les 13 h. Casa Cristo de les 12 h a les 14 h i de les 16 h a les 18 h (cal fer reserva prèvia trucant al 833 551, ja que l’espai és reduït i els grups seran de màxim 15 persones).

L’Associació d’Slots tindrà durant tot el diumenge un circuit de cotxes muntat per descobrir els clàssics ‘scalextrics’ i gaudir de curses d’alt nivell. De fet, Encamp acollirà una prova del Campionat d’Espanya d’Slot-Scalextric durant el primer cap de setmana de juny.

Finalment, hi haurà un espai de tir amb arc habilitat al pati de l’escola francesa per a tots aquells qui vulguin endinsar-se en aquesta pràctica i conèixer més sobre l’esport. L’activitat estarà disponible de les 10 h fins a les 18 h.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Kenneth Martínez: “El gruix dels nous serveis serà als nuclis marítims”

Notícia següent

Mor electrocutat mentre feia anar una joguina sexual

Notícies relacionades