La segona edició de l’Andorra Taste Popular ja és aquí

Avatar photo

La cara popular de la segona edició  de l’Andorra Taste ha donat el tret de sortida aquest migdia, després de tres dies de ponències i taules rodones que han servit per intercanviar coneixements i experiències amb relació a la cuina d’alta muntanya. A partir d’aquest migdia i  durant tot el cap de setmana, una vintena de restauradors i pastissers del país oferiran tastets de cuina d’alçada. “Un format molt original i únic que té molta vida”, segons ha destacat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.  

Un any més, el carrer dels Veedors acollirà aquest espai obert al públic en general i a  l’aire lliure, que en aquesta edició s’estendrà també al carrer Arnaldeta de Caboet per  acollir l’augment de restauradors, que creix a una vintena. El preu de la tapa que es  manté a 4 euros i s’haurà de pagar amb tokens que s’adquiriran allà mateix. A més,  també hi haurà parades de productors locals de formatge, embotits, confitures i mel,  entre d’altres, on es podrà comprar els béns artesanals que elaboren.

A les degustacions, s’hi sumen tallers infantils, showcookings i masterclasses, així  com música i animacions en directe. Tot plegat, un seguit de propostes per convertir,  Escaldes-Engordany, un any més, en un punt de trobada gastronòmic de referència.

 

Més d’un miler d’inscrits en les jornades professionals

En aquesta segona edició la participació en les jornades professionals ha superat la  de l’any passat, amb més de 1.100 inscrits de 29 països diferents que han pogut seguir  les ponències en català, castellà, francès i anglès. Unes 550 persones han seguit les  conferències de manera presencial i més de 600 ho han fet en streaming. Unes xifres  que Budzaku ha celebrat, apuntant que “mantenir el nivell de l’any passat era tot un  repte, però hem aconseguit superar les expectatives”. El director general d’Andorra  Turisme ha aprofitat també per destacar la qualitat de les ponències, amb cuiners  de renom internacional de la talla de Joan Roca (El Celler de Can Roca***) o Gastón  Acurio, guardonat amb el premi Andorra Taste Award per haver posicionat la  gastronomia peruana a nivell mundial.

El ministre de Turisme i Telecomunicacions ha expressat que “la cuina d’alta  muntanya està agafant renom a nivell mundial”, recordant que “en la primera edició  vam apostar per aquest concepte amb la idea de crear un congrés gastronòmic que  ja ens està posicionant”. En aquest mateix sentit, Budzaku ha destacat que es tracta  d’un “concepte nostre i original que en el futur es pot desenvolupar”. Per la seva  banda, el director de Vocento Gastronomía, ha reflexionat que “la cuina és memòria i innovació. És una part indissociable de nosaltres i del futur” i ha reiterat que  l’objectiu de l’Andorra Taste és “aconseguir que s’escolti les muntanyes, també en  l’àmbit de la cuina”.

L’acte ha conclòs amb la lectura d’una declaració d’intencions en forma de manifest que han signat més de 50 cuiners —del país i de fora— i productors locals. “La  gastronomia és cultura i un dels principals ambaixadors turístics, així com  generadora de riquesa i ocupació”, recull el text, que plasma el compromís dels  cuiners d’alta muntanya per la gastronomia sostenible, de temporada i proximitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La il·lustradora Pilarín Bayés visita la Fundació La Muntanyeta de Tarragona

Notícia següent

Granollers se suma al suport a la població víctima del terratrèmol al Marroc

Notícies relacionades