La cara popular de la segona edició de l’Andorra Taste ha donat el tret de sortida aquest migdia, després de tres dies de ponències i taules rodones que han servit per intercanviar coneixements i experiències amb relació a la cuina d’alta muntanya. A partir d’aquest migdia i durant tot el cap de setmana, una vintena de restauradors i pastissers del país oferiran tastets de cuina d’alçada. “Un format molt original i únic que té molta vida”, segons ha destacat el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
Un any més, el carrer dels Veedors acollirà aquest espai obert al públic en general i a l’aire lliure, que en aquesta edició s’estendrà també al carrer Arnaldeta de Caboet per acollir l’augment de restauradors, que creix a una vintena. El preu de la tapa que es manté a 4 euros i s’haurà de pagar amb tokens que s’adquiriran allà mateix. A més, també hi haurà parades de productors locals de formatge, embotits, confitures i mel, entre d’altres, on es podrà comprar els béns artesanals que elaboren.
A les degustacions, s’hi sumen tallers infantils, showcookings i masterclasses, així com música i animacions en directe. Tot plegat, un seguit de propostes per convertir, Escaldes-Engordany, un any més, en un punt de trobada gastronòmic de referència.
Més d’un miler d’inscrits en les jornades professionals
En aquesta segona edició la participació en les jornades professionals ha superat la de l’any passat, amb més de 1.100 inscrits de 29 països diferents que han pogut seguir les ponències en català, castellà, francès i anglès. Unes 550 persones han seguit les conferències de manera presencial i més de 600 ho han fet en streaming. Unes xifres que Budzaku ha celebrat, apuntant que “mantenir el nivell de l’any passat era tot un repte, però hem aconseguit superar les expectatives”. El director general d’Andorra Turisme ha aprofitat també per destacar la qualitat de les ponències, amb cuiners de renom internacional de la talla de Joan Roca (El Celler de Can Roca***) o Gastón Acurio, guardonat amb el premi Andorra Taste Award per haver posicionat la gastronomia peruana a nivell mundial.
El ministre de Turisme i Telecomunicacions ha expressat que “la cuina d’alta muntanya està agafant renom a nivell mundial”, recordant que “en la primera edició vam apostar per aquest concepte amb la idea de crear un congrés gastronòmic que ja ens està posicionant”. En aquest mateix sentit, Budzaku ha destacat que es tracta d’un “concepte nostre i original que en el futur es pot desenvolupar”. Per la seva banda, el director de Vocento Gastronomía, ha reflexionat que “la cuina és memòria i innovació. És una part indissociable de nosaltres i del futur” i ha reiterat que l’objectiu de l’Andorra Taste és “aconseguir que s’escolti les muntanyes, també en l’àmbit de la cuina”.
L’acte ha conclòs amb la lectura d’una declaració d’intencions en forma de manifest que han signat més de 50 cuiners —del país i de fora— i productors locals. “La gastronomia és cultura i un dels principals ambaixadors turístics, així com generadora de riquesa i ocupació”, recull el text, que plasma el compromís dels cuiners d’alta muntanya per la gastronomia sostenible, de temporada i proximitat.