Un home de 32 anys, veí de Sant Feliu de Pallerols, va morir dissabte al migdia després de quedar atrapat per una allau al vessant del Pic Blanc, al Pas de la Casa (Andorra). El jove practicava esquí de muntanya fora pista a la zona dels Isards amb la seva parella quan, de manera sobtada, una massa de neu es va desprendre i els va sorprendre.
Va ser la seva acompanyant qui, enmig de la confusió i el xoc, va alertar els serveis d’emergència. L’avís va entrar als Bombers d’Andorra poc abans de les dues del migdia i va activar immediatament un dispositiu de rescat aeri. Un helicòpter hi va traslladar diverses dotacions, entre les quals un guia caní i dos bombers especialitzats en allaus.
Quan el van localitzar, el jove es trobava inconscient i en aturada cardiorespiratòria. Els equips d’emergència el van evacuar ràpidament a l’hospital. Tot i els esforços, no van poder reanimar-lo.
Protecció Civil ha recordat a les xarxes que, malgrat que el risc d’allaus és baix, cal extremar la prudència. El departament ha alertat que els vessants orientats a l’est i al sud presentaven més inestabilitat a causa de l’acumulació de neu ventada.