El Festival Internacional de Jazz d’Andorra Escaldes-Engordany començava ahir al vespre la seva 42a edició amb l’acte inaugural presidit per la cònsol major, Rosa Gili. Això ha estat just abans del concert protagonitzat pel trombonista suec Nils Landgren. Durant la inauguració, Gili ha ressaltat la decisió presa fa cinc anys pel Comú d’impulsar la reactivació del festival després d’una aturada que va durar divuit anys.
Les dades recollides fins ara reflecteixen una consolidació clara del certamen: s’han venut un total de 195 abonaments, fet que representa un increment del 6,5% respecte a l’any anterior. A més, els abonaments a cegues han rebut una resposta molt positiva entre el públic assistent, indicant així un augment progressiu de la fidelització.
Afluència als concerts i ocupació
Pel que fa a l’assistència als concerts amb entrada de pagament, aquesta primera jornada ha assolit una mitjana d’ocupació aproximada del 74%. Concretament, el recital de Nils Landgren al Prat del Roure ha registrat 512 entrades venudes, cobrint així gairebé tres quarts de la capacitat disponible.
D’altra banda, les reserves per als pròxims espectacles també són significatives: s’ha comercialitzat gairebé el 70% dels seients per al concert conjunt de Joshua Redman i Lizz Wright; mentre que l’espectacle liderat per Paquito D’Rivera arriba a un nivell proper al 85%.
Apostes culturals i iniciatives complementàries
Dins el marc de l’esdeveniment, Rosa Gili ha posat èmfasi en l’accessibilitat econòmica dels concerts de pagament, subratllant que mantenen uns preus assequibles. També ha destacat que el festival compta amb una programació extensa gratuïta destinada a fomentar l’apropament universal a la cultura.
A més a més, enguany s’incorpora com a novetat destacada el projecte Jazz Cinema, juntament amb un espai gastronòmic ubicat exteriorment al Prat del Roure que ofereix un ambient dinàmic i atractiu per als assistents.
Col·laboració amb comerç local
L’organització també ha reforçat els vincles amb el comerç local mitjançant la iniciativa denominada Establiment Amic, on s’ha constatat un increment del 15% en el nombre d’establiments adherits respecte a anteriors edicions. En paraules de Rosa Gili: “Tot plegat permet apostar per la cultura, però també per la parròquia i pel país”.
