El ministre de Finances d’Andorra i portaveu, Eric Jover, ha comparegut avui davant els mitjans de comunicació per valorar el darrer informe del Fons Monetari Internacional (FMI), que avalua anualment les perspectives econòmiques mundials revisant els principals indicadors mundials i, específicament, per cada país.
En el seu informe, publicat aquest dimarts, l’FMI revisa les perspectives de creixement d’Andorra a l’alça, basades en unes xifres que Jover ha valorat “d’extremadament positives”. “Estem molt satisfets, ja que les dades marquen que estem seguint el bon camí”, ha afirmat. En aquest sentit, el titular de Finances ha posat en relleu que l’FMI passa el PIB nominal pel 2022 de 8,2% al 10,9%, mentre que el real també s’incrementa del 4,5% al 6,6%.
Aquestes dades, ha explicat, col·loquen el ritme de creixement econòmic d’Andorra per sobre dels països veïns –Espanya (4,3%) i França (2,5%)– o de la mitjana zona euro (3,1%). De fet, Andorra, segons l’FMI, serà el segon país europeu amb més creixement econòmic, després d’Irlanda, durant el 2022.
Pel que fa al 2023, la previsió de creixement del PIB nominal passa del 4,7% al 4,8% i del PIB real del 2,7% al 2,0%. Unes dades “significativament” més positives que els països de l’entorn del Principat. Eric Jover ha remarcat que, tot i que la previsió real pel 2023 hagi baixat set dècimes per l’efecte base, el PIB real en valor absolut pel 2023 és també superior a l’anterior amb aquesta nova estimació.
A més, el Fons Monetari Internacional ha revisat les seves perspectives d’inflació col·locant a Andorra amb un 5,3% pel 2022. Es tracta d’una xifra inferior que els països veïns –Espanya (8,8%) i França (5,8%)– o la mitjana de la zona euro (8,3%).
Jover ha destacat que l’avaluació de l’FMI reforça el marc amb què treballa el Govern i confirmen la prudència amb la qual es van construir els escenaris del Pressupost per a l’exercici 2023, en què per a l’exercici 2022 es preveia un creixement nominal del 7,2%. És a dir, 3,7% per sota de la nova estimació de l’FMI.