L'espectacle del Cirque du Soleil arrenca amb més del 62% d'entrades venudes

Des del 2014, el Cirque du Soleil ha anat creant produccions úniques, inspirades en la identitat andorrana i irrepetibles en cap altre lloc del món

05 de juliol de 2025 a les 17:38h
Actualitzat: 10 de juliol de 2025 a les 15:54h

El Cirque du Soleil dona el tret de sortida a 'Il·lu', el nou espectacle exclusiu per a Andorra, que enguany renova i referma el compromís de la companyia canadenca amb el país. Amb acrobàcies espectaculars i una escenografia vibrant i plena de color, l’estrena marca l’inici d’una nova temporada artística. “És un espectacle molt generacional, pensat perquè el gaudeixin tant els padrins com els nets”, ha destacat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. Des del 2014, amb la primera edició de 'Scalada', el Cirque du Soleil ha anat creant produccions úniques, inspirades en la identitat andorrana i irrepetibles en cap altre lloc del món. Aquest any, 'Il·lu' transporta el públic al Palau de les Il·lusions, on un avi i els seus nets viuen una aventura màgica plena d’acrobàcies, criatures fantàstiques i vincles emocionals. La narrativa familiar es combina amb elements del món de la moda i l’elegància comercial, en un clar homenatge al sector.

Després d’espectacles com 'Festa', centrat en l’hostaleria i la cultura popular, o 'Sublim', amb referències a la moda i l’alta costura, el públic del 2025 es veu immers en un univers fantàstic, entre l’humor, la tecnologia i la humanitat. 'Il·lu', que només es pot veure a Andorra, es representa cada nit a les 22 hores i s’ha consolidat com un gran atractiu per al turisme de proximitat i per al públic familiar. L’horari també afavoreix que els visitants aprofitin la tarda per descobrir i gaudir del país.

Les xifres d'enguany

Des del 2013, més de 800.000 espectadors han viscut les diferents propostes del Cirque du Soleil a Andorra. Només el 2024, 'Sublim' va atreure més d’un 83 % de públic internacional, amb visitants procedents de 42 països. Aquest any, segons el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, el ritme de venda d’entrades ja supera el 62 %. L’espectacle s’ha convertit en un dels principals motius per visitar Andorra a l’estiu, amb un notable impacte en el comerç, la restauració i l’hoteleria, transformant un mes habitualment considerat de temporada baixa en un autèntic punt àlgid de l’any.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit